DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5578

Title: การศึกษาคุณค่าตราสินค้า การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ และส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อกากเจียวหมูของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: A study of brand equity, integrated marketing communications and marketing mix that affected buying of pork crackers of the consumers in Bangkok and Vicinity
Authors: กฤช ปภาวีร์
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ
ส่วนประสมการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
กากเจียวหมู
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องคุณค่าตราสินค้า การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ และส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อกากเจียวหมูของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ตัวแปรต้นได้แก่ คุณค่าตราสินค้า การสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ และส่วนประสมการตลาด ตัวแปรตาม คือ การตัดสินใจซื้อกากเจียวหมู ประชากร คือ ผู้บริโภคกากเจียวหมู กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคกากเจียวหมูในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญโดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้คือค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยเชิงพหุ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เพศชาย อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท จำนวนถ้วยในการทานกากเจียวหมู คือ 1 ถ้วย และส่วนใหญ่เลือกทานกากเจียวหมูแบบซื้อสำเร็จรูป ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อกากเจียวหมูของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ คุณค่าตราสินค้าและการสื่อสารการตลาดเชิงบูรณาการ ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อกากเจียวหมูของผู้บริโภค
This research aims to investigate the influences of brand equity, integrated marketing communications and marketing mix on the consumers’ buying pork crackers in Bangkok and Vicinity. The independent variables were brand equity, integrated marketing communications and marketing mix. The dependent variable was buying decision. Population were pork cracker consumers. Sample were pork cracker consumers in Bangkok and vicinity using accidental sampling method. Online questionnaire was used. Statistical analysis used included, mean, standard deviation, and multiple regression. Most of the respondents were male, aged between 21-30 years old, bachelor's degree, single status, occupation student, average income 10,001-20,000 baht, amount of eat 1 bowl, and often bought ready-made. The hypothesis testing showed that integrated marketing communications affected the consumers’ buying decision at the statistical significant level of 0.05 but brand equity and marketing mix did not.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด
การจัดการตลาด
การซื้อสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
กากเจียวหมู
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5578
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krit_phap.pdf8.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback