DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5574

Title: การวัดประสิทธิผลของการการรับรู้ และการมีส่วนร่วมต่อการทำโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ระหว่าง Facebook และ Instagram สำหรับแบรนด์ Charya.studio ต่อขนตา สักคิ้ว สักปาก
Authors: ศราวดี ผลปราชญ์
Keywords: ประสิทธิผล
แคมเปญโฆษณาบน Facebook
ธุรกิจสักคิ้ว ตา ปาก
Issue Date: 2566
Abstract: งานวิจัยเรื่องการวัดประสิทธิผลของการการรับรู้และการมีส่วนร่วมต่อการทำโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ระหว่าง Facebook และ Instagram สำหรับแบรนด์ Charya.studio ต่อขนตา สักคิ้ว สักปากเพื่อศึกษาประสิทธิผลของการทำแคมเปญโฆษณาบนแพลตฟอร์มออนไลน์ ระหว่าง Facebook และ Instagram ในการสร้างการรับรู้ไปยังกลุ่มเป้าหมาย (Awareness) และการติดตาม เพื่อทำให้แบรนด์มีตัวตน และเป็นที่รู้จักผ่านการมีส่วนร่วม (Engagement) และเพื่อศึกษาความต้องการของผู้บริโภคต่อการสร้างแคมเปญการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ที่สามารถนำมาปรับใช้ให้เหมาะสมแก่แบรนด์เพื่อเป็นที่น่าจดจำ และสามารถเพิ่มยอดขายให้แก่แบรนด์ Charya.studio ต่อขนตา สักคิ้ว สักปาก ในอนาคต ในงานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองโดยเก็บรวบรวมข้อมูลการทำแคมเปญโฆษณาบน Facebook Fan Page (Charya.studio) และ Instagram (Charya.studio) เพื่อวัดค่าหาประสิทธิผลของการทำแคมเปญโฆษณา This paper aims to investigate an effectiveness measurement of Brand Awareness and participation through online advertising platforms between Facebook and Instagram for Charya.studio (Eyelashes Extensions, Eyebrows Tattoos and, Lips Tattoos). There are two main objectives, the first objective is to study the performance of using Facebook and Instagram to create brand awareness and engagement. The second bjective is to explore the customers’ need regarding online advertising platforms in order to implement an acceptable plan and improve future sales for Charya.studio (Eyelashes Extensions, Eyebrows Tattoos and, Lips Tattoos). This study used an experimental method to collect data from the Facebook Fan Page (Charya.studio) and Instagram (Charya.studio) to assess the performance of the advertising campaign. Specifically, two advertising campaigns with a total of eight posts were produced.
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5574
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sarawadee_phon.pdfpdf13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback