DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5542

Title: แผนธุรกิจ DC ตลาดสดสดออนไลน์
Other Titles: Business plan for DC Taladsodsod online
Authors: ฉวีวรรณ วิเชียรสุวรรณ
Keywords: ตลาดสดออนไลน์
อาหารสด
ผลิตภัณฑ์แปรรูป
บริการฝากซื้อ
การตลาดออนไลน์
Online Fresh Market
Fresh Food
Processed Products
Consignment Service
Online Marketing
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เนื่องจากสถานการณ์การติดเชื้อโควิด-19 ที่ผ่านมา ทำให้เกิดช่องทางการซื้อขายออนไลน์มากมาย อาทิเช่น Lineman Grab Foodpanda Gojek Robinhood Facebook Lazada Shopee Tiktok เป็นต้น จึงทำให้มีผู้บริโภคจำนวนมากเปลี่ยนพฤติกรรมการซื้อของกินของใช้ต่าง ๆ ทางช่องทางออนไลน์มากขึ้น แผนธุรกิจ DC ตลาดสดสดออนไลน์ เป็นแผนธุรกิจที่ช่วยสร้างความสะดวกรวดเร็วให้กับลูกค้าที่ต้องการซื้อสินค้าที่มีจำหน่ายในตลาดสดทั่วไป แต่ไม่มีเวลาหรือไม่ต้องการไปเดินเลือกซื้อสินค้าต่าง ๆ ด้วยตัวเอง ทางร้าน DC ตลาดสดสดออนไลน์จึงได้เปิดช่องทางการขายสินค้าที่มีจำหน่ายในตลาดสดทั่วไปลงจำหน่ายทางช่องทางออนไลน์ต่าง ๆ ที่ได้กล่าวไว้ข้างต้น โดยได้ตั้งเป้าหมายหลักไว้ที่จะเพิ่มสัดส่วนด้านการขายทางช่องทางออนไลน์ให้เติบโตมากขึ้น ร้าน DC ตลาดสดสดออนไลน์ได้วางแผนในการดำเนินธุรกิจ โดยใช้กลยุทธ์ทางการตลาดแบบ 4P มาช่วยในการสร้างยอดขายเพิ่มปริมาณลูกค้าและตอบสนองความต้องการของลูกค้าภายในประเทศได้อย่างมีประสิทธิภาพ โดยเน้นทำการตลาดเพื่อสร้างความเชื่อมั่นในตัวร้านและความมั่นใจในคุณภาพของสินค้า และสร้างการจดจำที่ดีให้กับลูกค้า ร้าน DC ตลาดสดสดออนไลน์ ได้กำหนดเป้าหมายและสมมุติฐานทางการเงิน โดยมีผลกำไรสุทธิ ในปีที่ 1 และคาดหวังให้มีอัตราการเติมโตอย่างน้อย 10% ในปีต่อ ๆ ไป โดยมีผลตอบแทบจากการลงทุน IRR เท่ากับ 35% ระยะเวลาคืนทุนภายใน 2.68 ปี สรุปได้ว่าการลงทุนในธุรกิจ DC ตลาดสดสดออนไลน์นี้ มีโอกาสที่จะเติบโตได้คุ้มค่าแก่การลงทุน
Due to the recent COVID-19 pandemic, a number of online shopping channels have been created such as Lineman, Grab, Food Panda, Gojek, Robinhood, Facebook, Lazada, Shopee, Tiktok, etc. As a result, many consumers have changed their behavior in purchasing food and various items through online channels. DC business plan for online fresh market is a business plan that helps create convenient and fast shopping for customers, who wants to buy products available in general fresh markets, but do not have time or do not want to go and choose products by themselves. DC Online Fresh Market has therefore created a channel to sell products from general fresh markets through various online channels mentioned above. The main goal is to increase the proportion of sales via online channels to grow even more. DC shop, online fresh market, has planned the business operations using 4Ps marketing strategy to help create sales, increase customer volume, and effectively respond to the needs of domestic customers by focusing on marketing to construct reliability of the shop and confidence in the quality of the products, creating good memories for customers. DC shop, online fresh market, has set financial goals and assumptions. With a net profit in year 1, it is expected to have a growth rate of at least 10% in the following years. There is almost a return from investment with an IRR equal to 35% with a payback period within 2.68 years. In conclusion, investing in the DC business, an online fresh market, can grow and be worth the investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
อาหารแปรรูป
อุตสาหกรรมแปรรูปอาหาร
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5542
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaveewan_wich.pdf9.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback