DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5535

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็ว (Fast fashion) กับการตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของวัยเริ่มต้นทำงาน ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The relationship between fast fashion marketing communication strategy and purchasing decisions making of Chanel brand among first jobber in Bangkok
Authors: จิรยุทธ อินมิทิน
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
แฟชั่นรวดเร็ว
การตัดสินใจซื้อ
แบรนด์ซาแนล
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็ว (Fast Fashion) กับการตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของวัยเริ่มต้นทำงาน ในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็ว (Fast Fashion) ของแบรนด์ Chanel 2) การตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของวัยเริ่มต้นทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็ว (Fast Fashion) กับการตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของวัยเริ่มต้นทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือกลุ่มวัยเริ่มต้นทำงาน เพศชายและเพศหญิง ที่มีอายุ 15-32 ปี ที่มีการตัดสินใจซื้อ แบรนด์ Chanel และอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 150 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการศึกษาพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างเห็นว่าการจัดกิจกรรมพิเศษและการสร้างประสบการณ์เป็นกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็วที่สำคัญ เนื่องจากมีความพึงพอใจต่อการจัดแสดงแฟชั่นโชว์ New Collection ของแบรนด์ Chanel 2) การตัดสินใจซื้อเป็นขั้นตอนสำคัญของการตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของกลุ่มตัวอย่าง เนื่องจากมีโปรโมชั่นและกิจกรรมส่งเสริมการขาย สามารถเลือกซื้อสินค้าเสริมได้ตามความต้องการ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแฟชั่นรวดเร็ว (Fast Fashion) กับการตัดสินใจซื้อแบรนด์ Chanel ของวัยเริ่มต้นทำงาน ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
A study of the relationship between fast fashion marketing communication strategy and purchasing decisions making of Chanel Brand among first jobber in Bangkok aims to investigate 1) fast fashion communication strategy of Chanel Brand 2) purchasing decisions making of Chanel Brand among first jobber in Bangkok 3) the relationship between fast fashion marketing communication strategy and purchasing decisions making of Chanel Brand among first jobber in Bangkok. The sample in this study consisted of 150 first jobber, males and female, aged 15-32 years in Bangkok. Questionnaire is a tool for data collection. Pearson Product Moment Correlation Stattistics was used to analyzed the data. The results of this study showed that 1) Event marketing is crucial fast fashion marketing communication strategy because the sample was satisfied with Chanel Brand”s presentation of its newest collection. 2) Decision making is an important process of purchasing decisions making of Chanel Brand, due to there is promotion and other promotional activities which they can purchase supplementary products as needed. 3) Fast fashion marketing communication strategy is related to purchasing decisions making of Chanel Brand among first jobber in Bangkok statistically significant at the 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: เสื้อผ้าสำเร็จรูป
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า
สินค้าแบรนด์เนม
ซาแนล (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
การสื่อสารทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5535
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Chirayut_inmi.pdf10 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback