DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5528

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านกาแฟทางเลือกกับการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟของวัยทำงานในจังหวัดชลบุรี
Other Titles: The relationship between marketing communication strategy and service decision making towards the alternative coffee shop of working age in Chonburi Province
Authors: เปมิกา คราประยูร
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
การตัดสินใจใช้บริการ
ร้านกาแฟทางเลือก
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านกาแฟทางเลือกกับการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟของวัยทำงานในจังหวัดชลบุรี มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านกาแฟทางเลือกในจังหวัดชลบุรี 2) เพื่อศึกษาการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟของวัยทำงานในจังหวัดชลบุรี 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านกาแฟทางเลือกกับการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟของวัยทำงานในจังหวัดชลบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือวัยทำงานเพศชายและหญิง อายุ 25-60 ปี ที่เคยใช้บริการร้านกาแฟทางเลือกในจังหวัดชลบุรี จำนวน 149 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่าย เพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient) ผลการศึกษาพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างเห็นว่ากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดที่ร้านกาแฟทางเลือกใช้ คือด้านการขายโดยใช้พนักงาน เนื่องจากกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับการที่พนักงานมีอัธยาศัยดี มีความกระตือรือร้นในการให้บริการ 2) กลุ่มตัวอย่างตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟทางเลือก ด้านการตัดสินใจซื้อและใช้บริการ เนื่องจากกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับรสชาติที่ดี เป็นเอกลักษณ์ 3) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดร้านกาแฟทางเลือกมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟในจังหวัดชลบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01
A study of the relationship between marketing communication strategy and service decision making towards the alternative coffee shop of working age in Chonburi province intends to investigate 1) marketing communication strategy for alternative coffee shop in Chonburi province 2) service decision making towards the alternative coffee shop of working age in Chonburi province 3) The relationship between marketing communication strategy and service decision making towards the alternative coffee shop of working age in Chonburi province. The sample consisted of 149 males and females, aged 25-60 years old who had visited an alternative coffee shop in Chonburi province. A Questionnaire is a tool for data collection. Pearson Product Moment Correlation Statistics was used to analyze the data. The finding found that 1) the sample indicates that personal selling is marketing communication strategy for alternative coffee shop because they focus on enthusiastic and hospitable personnel. 2) Due to the emphasis on good taste and uniqueness, purchase decision is the most aspect for service decision making towards the alternative coffee shop, 3). Marketing communication strategy is related to service decision-making towards the alternative coffee shop statistically significant at the 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5528
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pamika_krap.pdf8.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback