DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5514

Title: ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และการโฆษณาของบุคคล ที่มีชื่อเสียงที่ส่งผลต่อ การตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix, values, and celebrity endorsement in advertising that affecting purchase decision of customers to buy sport shoes for women in Bangkok
Authors: เจีย หลี่
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
ค่านิยม
การโฆษณาของบุคคลที่มีชื่อเสียง
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และการโฆษณาของบุคคลที่มีชื่อเสียง ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้มาจากประชากรที่ใช้ศึกษาเป็นผู้ที่เคยตัดสินใจซื้อ และผู้ที่มีแนวโน้มที่จะซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานคร โดยแบ่งเป็น 4 กลุ่ม ๆ ละ 100 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือแบบสอบถาม โดยมีค่าความเชื่อมั่นรวมอยู่ที่ 0.938 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และการโฆษณาของบุคคลที่มีชื่อเสียง ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณาเป็นรายประเภทจะพบว่าส่วนประสมทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานครมากที่สุด (Beta = 0.961) นอกจากนี้เมื่อวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์การตัดสินใจ (R2 = .955) พบว่า ตัวแปรอิสระ ได้แก่ ส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และการโฆษณาของบุคคลที่มีชื่อเสียงนั้น ส่งผลกระทบต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาของสุภาพสตรีในกรุงเทพมหานคร คิดเป็น 95.5% ในระดับนัยสำคัญ 0.05 ที่เหลืออีก 4.5% เป็นผลเนื่องมาจากปัจจัยอื่น
This research was conducted with the aim of studying marketing mix, values, and celebrity endorsement in advertising that affecting purchase decision of customers to buy sport shoes for women in Bangkok. The respondents of this research were 400 people via purposive sampling method. The survey questionnaires were used to collect data from the users. The total Cronbach alpha value is 0.938 and validity was checked of content from experts. The descriptive statistic in the analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation. The hypotheses test is multiple regression analysis. The results indicated that marketing mix, values, and celebrity endorsement in advertising that affecting purchase decision of customers to buy sport shoes for women in Bangkok at a statistically significant level of 0.05. The highest factors affecting to the purchase decision is marketing mix (Beta = 0.961). Moreover, the analysis of coefficient of determination (R2 = .955) is mean that marketing mix, values, and celebrity endorsement in advertising that influence the purchase decision about 95.5% at a statistically significant level of 0.05. Another 4.5% was due to other factors.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: รองเท้ากีฬา
อุตสาหกรรมรองเท้า
การสื่อสารทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการโฆษณา
บุคคลมีชื่อเสียง
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5514
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
li_jia.pdf11.02 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback