DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5421

Title: กลยุทธ์การสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภคผ่านช่องทางผสมผสาน ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Strategies to create an experience for consumers through Omni channel customer experience that affects the buying decision process of UNIQLO consumers in Bangkok
Authors: ประพิณพักตร์ ศิรินาลัย
Keywords: กลยุทธ์การสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภคผ่านช่องทางผสมผสาน
เสื้อผ้า
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภคผ่านช่องทางผสมผสานของเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษากระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างเป็นกลุ่มที่ใช้บริการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ ที่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร พ.ศ. 2565 จำนวน 400 คน ผลการศึกษาข้อมูลปัจจัยกลยุทธ์การสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภคผ่านช่องทางผสมผสาน พบว่ามีภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีค่ามากที่สุดได้แก่ “ด้านความยืดหยุ่น” ผลการศึกษาข้อมูลปัจจัยกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่ามีภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีค่ามากที่สุดได้แก่ “ด้านการค้นหาข้อมูลเพิ่มเติม” ผลการทดสอบค่าทางสถิติของค่าสัมประสิทธิ์ของตัวแปรอิสระ ได้ผลสรุปว่า กลยุทธ์การสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภคผ่านช่องทางผสมผสาน มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยด้านการบูรณาการมีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้า แบรนด์ยูนิโคล่ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านการเชื่อมโยง ด้านความเฉพาะเจาะจง ด้านความยืดหยุ่น และสุดท้าย ด้านความสม่ำเสมอ ตามลำดับ
The purpose of this study was to study the strategy of creating an omnichannel customer experience of UNIQLO clothing among consumers in Bangkok. And to study the decision-making process for buying Uniqlo clothes of consumers in Bangkok. It is a survey research using a questionnaire with a sample group of 400 people who use the Uniqlo brand clothing service in Bangkok in 2022. Results of a study of strategic factors to create experiences for consumers through integrated channels the overall was high level, the most valuable aspects are "Flexibility". The results of a study of factors in the decision-making process for buying Uniqlo clothes of consumers in Bangkok, it was found that the overall picture was at a high level. The most valuable aspects are "Information Search". The results of the statistical test of the coefficients of the independent variables concluded that the strategy of creating a consumer experience through integrated channels influences the buying decision process of Uniqlo brand clothing of consumers in Bangkok. The aspect of integration has the most effect on the decision-making process for buying Uniqlo clothes of consumers in Bangkok, followed by the aspect of connectivity, specificity, flexibility, and finally consistency, respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เสื้อผ้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า
เสื้อผ้าสำเร็จรูป
ยูนิโคล่ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5421
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
praphinpak_siri.pdf9.72 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback