DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5409

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์นมอัลมอนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Factors positively affecting repurchase intention of almond milk consumers in Bangkok metropolitan region
Authors: พิชาพัทธ์ เงาศิริ
Keywords: ความตั้งใจซื้อซ้ำ
ผลิตภัณฑ์นมอัลมอนด์
การรับรู้ด้านราคา
แรงจูงใจในการซื้อสินค้า
ความรู้ที่มีต่อผลิตภัณฑ์
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยอิทธิพลทางสังคม ปัจจัยการรับรู้ด้านราคา ปัจจัยทัศนคติ ปัจจัยการรับรู้ด้านสุขภาพ ปัจจัยแรงจูงใจในการซื้อสินค้า ปัจจัยความรู้ที่มีต่อผลิตภัณฑ์ ที่มีต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์นมอัลมอนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 243 ราย ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ช่วง 1-31 ธันวาคม 2565 และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชนหรือรับจ้าง พักอาศัยที่กรุงเทพมหานคร ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีความถี่ในการดื่มนมอัลมอนด์อยู่ที่น้อยที่สุด 1-3 ครั้งต่อสัปดาห์ เลือกซื้อผลิตภัณฑ์นมอัลมอนด์แบรนด์ Blue Diamond เลือกซื้อจากช่องทางซุปเปอร์มาร์เก็ต เช่น Tops, Gourmet, Villa Market และร้านสะดวกซื้อ เช่น 7-11 และ Family Mart โดยค่าใช้จ่ายในการซื้อนมอัลมอนด์ต่อครั้งต่ำกว่า 200 บาท ความถี่ในการซื้อนมอัลมอนด์ 1-2 ครั้งต่อเดือน นอกจากนี้ยังพบว่า มีเพียงปัจจัยการรับรู้ด้านราคา ปัจจัยแรงจูงใจในการซื้อสินค้า ปัจจัยความรู้ที่มีต่อผลิตภัณฑ์ ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์นมอัลมอนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The objective of the research was to study positive influence of subjective norm, perceived price, attitude, healthiness perception, buying motivation and knowledge of the product affecting repurchase intention of almond milk consumers in Bangkok Metropolitan Region. The research was conducted with 243 participants. The researcher used a questionnaire as a tool for collecting data during 1-31 December 2022. The author found that most of the respondents were females, aged between 21-30 years old. Moreover, they were singles and had graduated with a Bachelor’s degrees. Their average monthly income were 15,001-25,000 Baht. Most of them were private company employees or contractor and lived in Bangkok. The frequency result for consuming almond milk was at the least range 1-3 times per week. Blue Diamond was a popular brand that they made a purchase from supermarkets such as Tops, Gourmet, and Villa Market including convenience stores such as 7-Eleven and Family Mart. The individual spending was lower than 200 Baht for each time and they frequently purchased Almond Milk for 1-2 times per month. In addition, there were three factors which were price perceived, buying motivation and product knowledge that had positive influence towards consumers’ repurchasing intention of almond milk in Bangkok Metropolitan Region at the significance level of .01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: อุตสาหกรรมอัลมอนด์
อุตสาหกรรมน้ำนม
น้ำนมธัญพืช
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการขาย
การขาย -- ผลิตภัณฑ์นม
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5409
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pichapat_ngao.pdf20.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback