DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5405

Title: การรับรู้ ทัศนคติ และความพึงพอใจต่อข้อมูลจากการรีวิวที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการคาเฟ่ของผู้บริโภค
Other Titles: Perceptions, attitudes and satisfaction with information from reviews that influence consumers' intention to use cafe
Authors: กนกทิพย์ อดแน้น
Keywords: การรับรู้
ทัศนคติ
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจใช้บริการ
คาเฟ่
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยนี้คือเพื่อศึกษาการรับรู้ ทัศนคติ และความพึงพอใจต่อข้อมูลจากการรีวิวที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการคาเฟ่ของผู้บริโภค ประชากรในการวิจัย คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้ สื่อออนไลน์ค้นหาและอ่านรีวิวคาเฟ่ และใช้แบบสอบถามในการรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง 150 คน ทางออนไลน์ ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์แบบถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า การรับรู้ข้อมูลรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ ทัศนคติต่อข้อมูลการรีวิวคาเฟ่ ผ่านสื่อออนไลน์ ความพึงพอใจต่อข้อมูลการรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ด้านภาษา ด้านเนื้อหา และด้านรูปแบบการนำเสนอและความตั้งใช้บริการคาเฟ่ อยู่ในระดับมาก สำหรับการทดสอบสมมติฐานพบว่า การรับรู้ข้อมูลรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการคาเฟ่มากที่สุด ตามด้วย ทัศนคติที่มีต่อข้อมูลการรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ ความพึงพอใจต่อข้อมูลการรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ด้านเนื้อหา ความพึงพอใจต่อข้อมูลรีวิวคาเฟ่ผ่านสื่อออนไลน์ด้านรูปแบบการนำเสนอ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this study was to study perceptions, attitudes and satisfaction with information from reviews that influence consumers' intention to use cafe. The research population is consumers who have used online media to search for and read reviews of cafes. A questionnaire was used to collect data from a sample of 150 people by purposive random sampling. Statistics used in data analysis were mean, percentage, standard deviation. and multiple regression analysis. The results of the research revealed that perception of cafe review information through online media Attitude towards online cafe review data Satisfaction with online cafe review information in terms of language, content and presentation style and cafe service setting. At a high level for the hypothesis testing, it was found that perception of cafe review information through online media had the most effect on intent to use cafe service, followed by attitude towards cafe review information through online media. Satisfaction with content online cafe review data and Satisfaction with online cafe review information in terms of presentation style Statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: กาแฟ
ร้านกาแฟ -- การจัดการ
ไซเบอร์คาเฟ
ร้านอาหาร
ผู้ประกอบการ
พฤติกรรมผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5405
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanokthip_odna.pdf6.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback