DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5382

Title: กลยุทธ์ทางการตลาด 4E’s ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย
Other Titles: The 4E’s marketing strategy that affects the decision to use hotel services in Mueang District Chiang Rai Province
Authors: บุษยมาศ วงศ์เรียน
Keywords: กลยุทธ์ทางการตลาด 4E’s
โรงแรม
เชียงราย
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด 4E’s ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่การตัดสินใจใช้บริการโรงแรมในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย และเพื่อศึกษาอิทธิพลของกลยุทธ์ทางการตลาด 4E’s ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย เป็นวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างเป็นนักท่องเที่ยวที่เดินทางมาท่องเที่ยวในจังหวัดเชียงรายในระหว่าง 1 ปีที่ผ่านมา จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 25-49 ปี ส่วนใหญ่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 20,001-40,000 บาท กลยุทธ์ทางการตลาด (4E’s) ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงแรมในจังหวัดเชียงราย พบว่ามีภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยเมื่อพิจารณารายด้านพบว่าด้านที่มีค่ามากที่สุดได้แก่ “การแลกเปลี่ยน (Exchange)” รองลงมาได้แก่ “การสร้างประสบการณ์ (Experience)” “การสร้างคุ้มค่า (Evangelism)” และด้านที่มีค่าน้อยที่สุดได้แก่ “การเข้าถึงอย่างทั่วถึง (Everywhere)” ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่าตัวแปรปัจจัยกลยุทธ์ทางการตลาด 4E’s ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงรายมากที่สุดคือการสร้างคุ้มค่า (Evangelism) รองลงมาคือ การเข้าถึงอย่างทั่วถึง (Everywhere) การสร้างประสบการณ์ (Experience) และการแลกเปลี่ยน (Exchange) ตามลำดับ
A research study on the 4E's marketing strategy that affects the decision to use hotel services in Mueang District Chiang Rai. The purpose of this study was to study the demographic characteristics of the decision to use hotel services in Muang District, Chiang Rai Province. And to study the influence of 4E's marketing strategy on decision making for hotel services in Muang District, Chiang Rai Province. This is a survey research using a questionnaire with a sample group of 400 tourists who have traveled to Chiang Rai during the past year. The results showed that most of them were female, aged between 25-49 years old, most had a bachelor's degree, worked as employees of private companies and had an average monthly income of 20,001-40,000 baht. Marketing strategies (4E's) affect the decision to choose hotel services in Chiang Rai. It was found that the overall picture was at a high level. When considering each aspect, it was found that the most valuable aspects were “Exchange” followed by "Experience" "Evangelism” and the least valuable aspects are "Everywhere”. The hypothesis test results was found that the 4E's marketing strategy factors that influenced the decision to use hotel services in Mueang District in Chiang Rai the most was Evangelism, followed by Everywhere, Experience, and Exchange, respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: โรงแรม -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
โรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
โฆษณา -- โรงแรม
เชียงราย -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
นักท่องเที่ยว -- ไทย -- เชียงราย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5382
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bootsayamas_wong.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback