DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5380

Title: ความพึงพอใจของผู้บริโภค การติดแบรนด์ พฤติกรรมผู้บริโภค การสื่อสารแบบปาก ต่อปาก และการตลาดผ่านสื่ออินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่น ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Customer satisfaction, brand addiction, customer behavior, word of mouth and internet marketing affecting fashion products’ purchase decision via social media of consumers in Bangkok
Authors: ณัฐณิชา ศิริประทุม
Keywords: สินค้าแฟชั่น
การตัดสินใจซื้อ
ความพึงพอใจผู้บริโภค
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
การตลาดผ่านสื่ออินเทอร์เน็ต
การติดแบรนด์
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้บริโภค การติดแบรนด์ พฤติกรรมผู้บริโภค การสื่อสารแบบปากต่อปาก และการตลาดผ่านสื่ออินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เคยมีประสบการณ์ในการซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านสื่อสังคมออนไลน์ จำนวน 240 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ซึ่งผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลการตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ ความพึงพอใจของผู้บริโภค พฤติกรรมผู้บริโภค การสื่อสารแบบปากต่อปาก และการตลาดผ่านสื่ออินเทอร์เน็ต โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครได้ คิดเป็นร้อยละ 74.7 ในขณะที่การติดแบรนด์ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The study was aimed primarily to identify customer satisfaction, brand addiction, customer behavior, word of mouth and internet marketing affecting fashion products’ purchase decision via social media of consumers in Bangkok. Close-ended questionnaires were verified the reliability and content validity for data collection. The samples consisted of 240 consumers in Bangkok who had experiences in buying fashion products via social media. Additionally, inferential statistics used in the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the factors affecting fashion products’ purchase decision via social media of consumers in Bangkok with statistical significance level of .05 were customer satisfaction, customer behavior, word of mouth and internet marketing. These factors explained 74.7% of the influence on fashion products’ purchase decision via social media of consumers in Bangkok. However, the brand addiction did not affect fashion products’ purchase decision via social media of consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: ธุรกิจแฟชั่น -- วิจัย
แฟชั่น -- วิจัย
ความพอใจของผู้บริโภค
ความภักดีของลูกค้า
การตลาดอินเทอร์เน็ต
สื่อสังคมออนไลน์ -- อิทธิพล
การจัดการผลิตภัณฑ์
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5380
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natnicha_siripr.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback