DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5365

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดบนแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting consumers' decision to buy sunscreen on TikTok application in Bangkok
Authors: อุรัฐฐณีก์ กิตติธนปกรณ์
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ผู้บริโภค
พฤติกรรม
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดบน แอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) และเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยในแบบสอบถามอิเล็กทรอนิกส์ผ่าน Google Form กลุ่มผู้บริโภคที่ซื้อครีมกันแดดบนแอปพลิเคชัน TikTok จำนวน 400 คน และการสัมภาษณ์ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 10 คน วิเคราะห์ข้อมูลเพื่ออธิบายผลการศึกษา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบความสัมพันธ์ โดยวิเคราะห์ประมวลผล ด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ SPSS (Statistical Package for Social Science) ใช้การวิเคราะห์ One-Way ANOVA ผลการวิจัยพบว่า อาชีพ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดบนแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกัน ส่วน เพศ อายุ ระดับการศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดบน แอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ไม่แตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านสถานที่ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านการรับรู้ปัญหา ปัจจัยด้านการค้นหาข้อมูล ปัจจัยด้านการประเมินทางเลือก ปัจจัยด้านการตัดสินใจซื้อสินค้า และด้านพฤติกรรมหลังการซื้อสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อครีมกันแดดบนแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ไม่แตกต่างกัน สามารถนําผลวิจัยมาใช้ประโยชน์ประโยชน์ ในเชิงประยุกต์ใช้ในการตลาดของธุรกิจ นักการตลาดสามารถใช้ผลการวิจัยเพื่อสร้างการสื่อสาร ทางการตลาดและเนื้อหาโฆษณาที่มีประสิทธิภาพสำหรับแอปพลิเคชัน TikTok ซึ่งจะช่วยให้ผู้ประกอบการเข้าใจความต้องการและพฤติกรรมของผู้บริโภคอย่างรอบด้านและนำไปสู่การสร้างเอกลักษณ์และจุดแข็งให้กับแบรนด์
The study aims to study consumer behaviour that affects the decision to purchase sunscreen on the Bangkok consumer's TikTok application and to study the factors that influence the decision to buy sunscreen on the Bangkok consumer's TikTok application. The study was conducted through quantitative and qualitative research. Electronic questioning via Google Form, a group of 400 consumers who purchased the TikTok application, and an interview with 10 consumers in Bangkok. Analysis of data to describe the study included frequency distribution, percentage values, average deviations, and correlation testing using the SPSS (Static Package for Social Science) statistical program using One-Way ANOVA analysis. The results showed that Occupation affected the decision to buy sunscreen on the TikTok application of consumers in Bangkok differently. And the average monthly income affects the decision to buy sunscreen on the TikTok application of consumers in Bangkok. That is not different consumers with product factors, pricing factors, and location factors Marketing promotion, problem recognition, information retrieval, alternative assessment, and purchasing decision making. And after-shopping behaviour that affect consumers' decision to buy sunscreen on the TikTok application in Bangkok Able to apply the research results for application in business marketing. Marketers can use the research findings to create effective marketing communications and advertising content for the TikTok application, which will help operators to fully understand consumer needs and behaviors and lead to better marketing efforts. Create identity and strength for the brand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: สารกันแดด
ครีมถนอมผิว -- การตลาด -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5365
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
auruttanee_kitt.pdf20.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback