DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5361

Title: กลยุทธ์การปรับตัวทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านอาหารสุกี้ตี๋น้อยของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Marketing adaptation strategy which influences consumers' decision in Bangkok and its vicinity to use Suki Teenoi Restaurants’ service
Authors: อภิษฎา อภิชาติก่อเกษม
Keywords: กลยุทธ์การปรับตัวทางการตลาด
การตัดสินใจ
การพัฒนากลยุทธ์การขาย
การระบุลูกค้าเป้าหมาย
การออกแบบโครงสร้างองค์กร
บุฟเฟ่ต์
สุกี้ชาบู
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นที่มีผลต่อกลยุทธ์การปรับตัวทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านอาหารสุกี้ตี๋น้อยของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่มีความสนใจในการรับประทานอาหารStyle บุฟเฟ่ต์โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คนจากเพจเฟซบุ๊ก กลุ่มคนรักบุฟเฟ่ต์ (Buffet Lovers) เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถาม มีค่าความเชื่อถือได้ 0.964 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และMultiple Regression ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ คือ เพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี มีสถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี และประกอบอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 25,001-35,000 บาท มีสมาชิกในครอบครัว 4 คน นอกจากนั้นยังพบว่าความคิดเห็นที่มีต่อกลยุทธ์การปรับตัวทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านอาหารสุกี้ตี๋น้อยของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลโดยรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก และจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยทั้งสี่ด้าน ด้านการพัฒนากลยุทธ์การขาย, ด้านการจัดจำแนกกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย, ด้านด้านกลยุทธ์การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์, ด้านการออกแบบโครงสร้างองค์กร มีความสอดคล้องอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this study was to study opinions affecting Marketing Adaptation strategy affecting consumers' decision to use Suki Tee Noi restaurant service in Bangkok and its vicinity. The sample in this study consisted of 400 people interested in buffet dining using a convenient random sampling method from a Facebook page of Buffet Lovers. The instrument used in the study was a questionnaire in which the samples answered the questions. The reliability of the questionnaire was 0.964. and have verified the accuracy of the content by qualified experts The statistics used to analyze the data were descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and Multiple Regression. The results of the study revealed that most of the respondents were female, aged between 21-30 years old, were single and had a bachelor's degree. They work as employees of private companies with an average monthly income of 25,001-35,000 baht and has 4 family members. In addition, it was found that the opinions towards the Marketing Adaptation Strategy affecting the decision to use the service of Suki Tee Noi restaurant of consumers in Bangkok and its vicinity overall were at a high level. From the hypothesis tests, it was found that the four factors; selling strategy development, target customer identification, product positioning strategy, and organizational structure design, were statistically significantly consistent at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้านอาหาร
การจัดการร้านอาหาร
บริการอาหาร -- การจัดการ
โฆษณา -- บริการอาหาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
สุกี้ตี๋น้อย
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5361
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apitsada_aphi.pdf8.22 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback