DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5340

Title: กลยุทธ์การตลาด 6P’s รูปแบบการดำเนินชีวิต AIO ที่มีผลต่อการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน Central Online ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี
Other Titles: The 6P’s marketing strategies, lifestyles affecting to decision making on purchasing products via application central online of customers in Nonthaburi Province
Authors: ศักดิ์ชัย สะอาด
Keywords: กลยุทธ์การตลาด 6P’s
รูปแบบการดำเนินชีวิต AIO
การซื้อสินค้า
แอปพลิเคชัน
Central Online
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง กลยุทธ์การตลาด 6P’s รูปแบบการดำเนินชีวิต AIO ที่มีผลต่อการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน Central Online ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและพฤติกรรมของการเลือกซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี กลยุทธ์การตลาด 6P’s ที่ส่งผลต่อการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน Central Online ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี และรูปแบบการดำเนินชีวิต ที่ส่งผลต่อการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน Central Online ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้การเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามแบบปลายปิด โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าผ่าน แอปพลิเคชัน Central Online ที่อยู่ในจังหวัดนนทบุรี จำนวน 400 คน โดยใช้การเก็บแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมประมวลผลทางสถิติสำเร็จรูป ผลการวิจัย พบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31-40 ปี มีสถานภาพสมรส ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพรับราชการ/รัฐวิสาหกิจ และพนักงานบริษัทเอกชน/พนักงานของรัฐ และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท รองลงมาที่ 25,001-35,000 บาท และส่วนใหญ่ซื้อผลิตภัณฑ์จากช่องทาง Shopee/Lazada และซื้อผลิตภัณฑ์ผ่านช่องทางออนไลน์ประมาณ 2-3 ครั้งต่อเดือน ส่วนระดับปัจจัยด้านกลยุทธ์การตลาด 6P’s และด้านรูปแบบการดำเนินชีวิต AIO โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านความสนใจ มีคะแนนเฉลี่ยมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า กลยุทธ์การตลาด 6P’s ทั้ง 6 ด้านและรูปแบบการดำเนินชีวิต ทั้ง 3 ด้าน ส่งผลต่อการซื้อสินค้าผ่านแอปพลิเคชัน Central Online ของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research entitled the 6P’s Marketing Strategies, Lifestyles Affecting to Decision Making on Purchasing Products via Application Central Online of Customers in Nonthaburi Province aimed to study the personal factors and the behavior of the product purchases of the consumers in Nonthaburi Province via online channels. It also surveyed the effects of the 6P’s marketing strategies and their lifestyle on their buying of products at Central Online channel. This research was a qualitative research, hence collecting the data by a close-ended questionnaire from the selected 400 residents of Nonthaburi Province who had used to buy products on Central Online application. The statistics used to analyze the data were frequency, percentage, means, standard deviation and multiple regression analysis. The data were also analyzed by statistical software packages. The results of the research revealed that most of the samples were female, aged between 31 - 40, married, holding a Bachelor's degree, working in the governmental offices/state enterprises or private firms, and having the income Bt15,001-25,000 per month on average followed by Bt25,001-35,000. Most had bought the products from Shopee/Lazada channel and made the purchases on online channels for 2-3 times per month. Overall, the elements of the 6P’s marketing strategies and the AIO lifestyle had affected their purchases in the high level, with product and interest showing the highest average scores. The hypothesis testing found that the 6 elements of the 6P's marketing strategies and the 3 areas of lifestyles of the consumers in Nonthaburi province had affected their product purchases on the Central Online application at the 0.05 statistically significant level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การจัดการธุรกิจ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
บริการจัดส่งสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Central Online
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5340
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sakchai_saar.pdf3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback