DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5230

Title: การศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ กรณีศึกษา บริษัท แอสเซทไวส์ จำกัด (มหาชน)
Other Titles: Marketing communications strategy for brand building : A case study of Assetwise PCL.
Authors: มรุพงษ์ กิจกสิกร
Keywords: การสร้างแบรนด์
การสื่อสารทางการตลาด
บริษัท แอสเซทไวส์ จำกัด
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ของ บริษัท แอสเซทไวส์ จำกัด ตั้งแต่การกำหนดกลยุทธ์ การวิเคราะห์และประเมินผลการสื่อสาร รวมถึงแนวทางการปรับปรุงกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ ซึ่งการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยเก็บข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์ผู้บริหารและผู้มีส่วนเกี่ยวข้องในการสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ ประกอบกับอาศัยแนวคิดต่าง ๆ เพื่อเป็นแนวทางในการวิเคราะห์ เช่น แนวคิดด้านธุรกิจอสังหาริมทรัพย์ แนวคิดด้านการสื่อสารทางการตลาด แนวคิดด้าน แบรนด์และการสร้างแบรนด์ รวมถึงการศึกษาจากแหล่งข้อมูลต่าง ๆ ภายในบริษัท และงานวิจัยที่เกี่ยวข้อง ผลการศึกษาพบว่า กระบวนการสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ ของบริษัท แอส เซทไวส์ จำกัด (มหาชน) ประกอบด้วย 3 กระบวนการสำคัญ คือ การวิเคราะห์ภาพรวมของธุรกิจ เพื่อการกำหนดกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาด การดำเนินการด้านการสื่อสารทางการตลาดและการประเมินผลการดำเนินการ ซึ่งจากผลการวิเคราะห์นั้น บริษัท แอสเวทไวส์ จำกัด (มหาชน) ได้เลือกเครื่องมือเพื่อการสื่อสารทางการตลาด เพื่อการสร้างแบรนด์ ได้แก่ การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การทำกิจกรรมเพื่อสังคม และการเป็นผู้สนับสนุน หลังจากการกำหนดเครื่องมือแล้ว ก็ได้มีการดำเนินการตามแผนกลยุทธ์ที่ได้วางแผนไว้ตามวัตถุประสงค์ของการสื่อสารทางการตลาด และมีการวัดผลการดำเนินการ โดยวัดจากผลสำรวจการรับรู้ในแบรนด์ (Brand Awareness) โดยนำผลที่ได้มาใช้ในการปรับปรุงและพัฒนากระบวนการสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้างแบรนด์ต่อไป
The purpose of this investigation aims to study marketing communications strategy for Brand Building: a case study of Assetwise Public Company Limited, with strategy formulation, communicative analysis and evaluation, and marketing communication strategy enhancement for brand building. This qualitative research data has been collected using interviews as a research instrument. The participants in this study were chief executive officers and company representatives relevant to marketing communication strategy in brand building. Moreover, additional aspects were considered when analyzing the data, such as the concepts in real estate business, marketing communication, brand building, general information about the company, and several related studies. The finding found that the marketing communication strategy for brand building Asset wise Public Company Limited was composed of 3 main processes; business analysis to formulate the marketing communication strategy, marketing communication implementation, and implementation evaluation. According to the analysis, advertising, public relations, corporate social responsibility activities, and being a sponsor were selected as instruments for marketing communication in brand building. After the instruments were specified, the marketing communication strategy evaluated the performance using brand awareness. To receive that outcome, it was used to improve the process of marketing communication development in brand building.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ธุรกิจอสังหาริมทรัพย์
อสังหาริมทรัพย์
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์
การสื่อสารทางการตลาด
บริษัท แอสเซทไวส์ จำกัด (มหาชน)
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5230
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
marupong_kitk.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback