DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5229
|
Title: | ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารของหน่วยงาน สสส. กับแรงจูงใจในการออกกำลังกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The relationship between Thai health promotion foundation’s communication strategy and the exercise motives of Gen Y in Bangkok |
Authors: | ณฐชฆล ตันหยงมาศ |
Keywords: | กลยุทธ์การสื่อสาร หน่วยงาน สสส. แรงจูงใจ การออกกำลังกาย |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารของหน่วยงาน สสส.
กับแรงจูงใจในการออกกำลังกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษา
กลยุทธ์การสื่อสารที่เกี่ยวกับการออกกำลังกายของหน่วยงาน สสส. 2) เพื่อศึกษาแรงจูงใจในการออก
กำลังกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสาร
ที่เกี่ยวกับการออกกำลังกายของหน่วยงาน สสส. กับแรงจูงใจในการออกกำลังกายของ Gen Y ในเขต
กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ Gen Y เป็นกลุ่มประชากรที่มีอายุช่วง 24–42 ปี
และอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จานวน 175 คน ผู้ที่กดไลก์เพจเฟซบุ๊กของหน่วยงาน สสส.
ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์
อย่างง่าย เพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient)
ผลการศึกษาพบว่า 1) กลยุทธ์การสื่อสารของ สสส. เน้นที่การบริหารประเด็นข่าว
เนื่องจากหน่วยงาน สสส. มีลักษณะการสื่อสารด้วยวิธีการเสริมข้อมูลไปที่ประเด็นข่าวเพื่อให้เกิด
ความเข้าใจที่ถูกต้องเกี่ยวกับการออกกำลังกาย 2) แรงจูงใจด้านความมั่นคงเป็นปัจจัยสาคัญที่ทาให้
Gen Y ออกกำลังกาย เพราะต้องการมีสุขภาพแข็งแรง 3) กลยุทธ์การสื่อสารของหน่วยงาน สสส.
มีความสัมพันธ์กับแรงจูงใจในการออกกำลังกายของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญ
ทางสถิติที่ระดับ 0.01 A study of the relationship between Thai Health Promotion Foundation’s
communication strategy and the exercise motives of Gen Y in Bangkok. The purposes
of this study are 1) to study the communication strategies towards exercise of Thai
Health Promotion Foundations 2) to study the motive of exercise of Gen Y
3) to study A study of the relationship between Thai Health Promotion Foundation’s
communication strategy and the exercise motives of Gen Y in Bangkok. The samples
were 175 who are followers of Thai Health Promotion Foundation Facebook
fan page, aged between 24–42 years. The study used the questionnaire as a tool to
collect data. The data analyzed by Pearson’s product moment correlation
coefficient.
The results showed that 1) the communication strategies towards exercise of
Thai Health Promotion Foundations focus on new issues management. Because of
Thai Health Promotion Foundations has the nature of communication by means of
supplementing information in order to create a correct understanding towards
exercise. 2) Security motivation is an important factor that Gen Y does exercise
because they want to stay healthy. 3) There is significant relationship between
communication strategy of Thai Health Promotion Foundations and the motive of
exercise of Gen Y in Bangkok at 0.01 level. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | การออกกำลังกาย การออกกำลังกาย -- แง่สรีรวิทยา การส่งเสริมสุขภาพ พฤติกรรมสุขภาพ |
Advisor(s): | พรพรหม ชมงาม |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5229 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|