DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5218

Title: ปัจจัยที่มีผลเชิงบวกต่อความพึงพอใจการใช้บริการร้านล้างรถ “24 Cafe’Car Care กาแฟสด” อำเภอบางกรวย จังหวัดนนทบุรี
Other Titles: Factors positively affecting customer satisfaction of of “24 Café’Car Care Kafae Sod”, Bangkruai District, Nonthaburi Province
Authors: ศักดิธัช ศักดิ์แก้ว
Keywords: ความพึงพอใจ
ความเชี่ยวชาญของพนักงาน
ร้านล้างรถ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกเรื่องสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ ทัศนคติและพฤติกรรมของพนักงาน ความเชี่ยวชาญของพนักงาน ระยะเวลาการรอ ราคาเป็นธรรม คุณภาพของผลลัพธ์ ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจการใช้บริการร้านล้างรถ “24 Cafe’Car Care กาแฟสด” อาเภอบางกรวย จังหวัดนนทบุรี ของลูกค้าที่เข้าใช้บริการในช่วงเดือน พฤศจิกายน ถึง เดือนธันวาคม 2563 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 26-30 มีสถานภาพโสด โดยมีการศึกษาระดับปริญญาตรี โดยมีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง มีรายได้ 15,001 – 20,000 บาท ใช้บริการน้อยกว่าหรือเท่ากับ 1 ครั้ง/เดือน ประมาณร้อยละ 53 ต้องการโปรโมชั่นล้าง 10 ครั้ง ฟรี 1 ครั้ง และมีค่าบริการล้างรถต่อครั้ง 201 – 400 บาท และพบว่า ความเชี่ยวชาญของพนักงาน มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ .496 คุณภาพของผลลัพธ์ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ .331 และราคาเป็นธรรม มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ .199 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจการใช้บริการร้านล้างรถ “24 Cafe’Car Care กาแฟสด” อาเภอบางกรวย จังหวัดนนทบุรี ถึงร้อยละ 82.6 อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .01
The purpose of this research was to study positive influence of physical environment, attitude and behavior of employees, expertise of employees, waiting time, price fairness, and outcome quality towards customer satisfaction of of “24 Café’Car Care Kafae Sod” located in Bangkruai District, Nontaburi Province, during November and December 2020. The data of this research was analyzed using Multiple Regression Analysis. The findings revealed that the sample group was single males, aged between 26-30 years old, graduated with bachelor’s degree, worked as private company employees / employees with income between 15,001-20,000 baht, and used the services of the store once a month or fewer. Then, around fifty-threen percents of the respondents preferred a sales campaign of “Pay 10 Get 1 Free”. They spent 201 to 400 baht for a service fee each time. The result showed expertise of employees with a beta coefficient of .496, outcome quality with a beta coefficient of .331, and price fairness with a beta coefficient of .199 positively affecting customer satisfaction of of “24 Café’Car Care Kafae Sod”Bang Kruai, Nontaburi province up to eighty two point six percents at the significance level of .01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ธุรกิจคาร์แคร์ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ธุรกิจคาร์แคร์ -- ไทย -- นนทบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- นนทบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- นนทบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Twenty four cafe' คาร์แคร์กาแฟสด
24 Cafe’Car Care กาแฟสด
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5218
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sakditat_sakk.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback