DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5217

Title: ส่วนประสมการตลาดบริการ คุณค่าของตราสินค้า และความคาดหวังในคุณภาพบริการที่มีต่อความตั้งใจใช้บริการเครือข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ของบริษัท โทรคมนาคมแห่งชาติ จำกัด (มหาชน)
Other Titles: Service marketing mix, brand equity and service quality expectation influencing intention to use the nt mobile services of National Telecom Public Company Limited
Authors: กฤษฎิ์ แก้วเทพ
Keywords: โทรคมนาคม
ความตั้งใจใช้บริการ
ส่วนประสมการตลาดบริการ
คุณค่าของตราสินค้า
ความคาดหวังคุณภาพการบริการ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมการตลาดบริการ คุณค่าของตราสินค้า และความคาดหวังต่อคุณภาพบริการ ที่ส่งผลต่อความตั้งใจของผู้บริโภคที่จะใช้บริการ NT Mobile ของ บริษัท โทรคมนาคมแห่งชาติ จำกัด (มหาชน) ประชากรในการวิจัย คือ ผู้บริโภคอายุระหว่าง 15-38 ปี ที่รู้จักผู้ให้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่และอินเทอร์เน็ตไร้สายความเร็วสูงภายใต้ชื่อ NT Mobile จำนวน 208 ตัวอย่าง ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยผ่าน Google Form ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวกหรือสมัครใจ (Convenience Sampling) โดยได้ ทำการโพสต์เชิญชวนให้เข้าร่วมการศึกษาวิจัยบนแพลตฟอร์มสื่อสังคมออนไลน์ของผู้วิจัย เช่น Facebook และ Line พร้อมลิงค์สำหรับการเข้าถึงแบบสอนถามออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิเคระห์ข้อมูลในงานวิจัย ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ในการทดสอบสมมติฐาน โดยผลการศึกษาพบว่าคุณค่าตราสินค้าด้านความจงรักภักดีต่อตราสินค้า ส่วนประสมการตลาดบริการด้านผลิตภัณฑ์และราคา และความคาดหวังต่อคุณภาพการบริการ ในด้านความเที่ยงตรงในการให้บริการส่งผลต่อความตั้งใจที่จะใช้เครือข่ายสัญญานโทรศัพท์เคลื่อนที่ของ NT Mobile อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this study is to investigate the influence of service marketing mix, Brand equity, and service quality expectation toward the intention of consumers to use the service of NT Mobile provided by National Telecom Public Company Limited. The research population was consumers aged between 15 – 38 years old who were aware of Mobile service and high-speed wireless internet under the trade name of NT Mobile. The sample size used in this study was 208. The researcher used online questionnaire on Google Form as the research instrument for data collection. Convenience sampling method was used to invite sample group to participate in this research through posting invitation message and link to online questionnaire on the social media platforms such as Facebook and Line. Percentage, mean, and standard deviation were statistics used in descriptive analysis in this study, while multiple regression analysis was used for hypothesis testing. The finding suggests that Brand loyalty dimension of Brand equity, product and price element of service marketing mix, as well as reliability dimension of service quality expectation significantly influence the intention to use NT Mobile at the significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: บริษัท โทรคมนาคมแห่งชาติ จํากัด (มหาชน)
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
NT Mobile (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
อุตสาหกรรมบริการ -- การตลาด
อุตสาหกรรมบริการโทรศัพท์เคลื่อนที่
ระบบสื่อสารเคลื่อนที่ 4 จี
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5217
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
krid_kaew.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback