DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5216

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การกับความผูกพันของพนักงาน Gen Y ของบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด
Other Titles: The relationship between internal communication strategy and Gen Y’s employee engagement of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd.
Authors: ณิชาภา วัฒนาดิษกุล
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การ
ความผูกพันของพนักงาน
Gen Y
บริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การกับความผูกพันของพนักงาน Gen Y ของบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษา กลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การของพนักงานบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด 2) เพื่อศึกษาความผูกพันของพนักงานบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด และ 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การกับความผูกพันของพนักงานบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ พนักงาน Gen Y ในบริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด จำนวน 109 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่าย เพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient) ผลการศึกษา พบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างเห็นความสำคัญในการสื่อสารเชิงรุกจากการสื่อสารภายในองค์การ เนื่องจากบริษัทฯ มีแนวทางการนำเสนอข่าวอยู่บนความถูกต้อง และมีจริยธรรม และการสร้างสรรค์รายการ และละครเป็นที่ยอมรับในสังคม 2) ความผูกพันด้านจิตใจ สามารถก่อให้เกิดความภาคภูมิใจที่จะบอกกับคนอื่นว่าตนเองเป็นพนักงานในบริษัทฯ 3) กลยุทธ์การสื่อสารภายในองค์การมีความสัมพันธ์ความผูกพันของพนักงาน Gen Y บริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
The study of relationship between internal communication strategy and Gen Y’s employee engagement of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. The objectives of this study are 1) to study the internal communication strategies of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. 2) to study employees’ engagement of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. and 3) to study the relationship between internal communication strategies and employee engagement of the Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. Samples were 109 employees who work for Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. The study used questionnaires as a tool for data collection. The data were analyzed by Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. The results revealed that 1) the respondent agreed that proactive communication is the most important internal communication strategy of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. Due to the effectiveness of BBTV news report, based on accuracy, ethical, creative program, drama, which are accepted in society 2) psychological commitment is an employees’ engagement because it can create pride to tell the others that they are employees of BBTV 3) there is a significant relationship between the internal communication strategies and employees’ engagement of Bangkok Broadcasting and Television Co., Ltd. at 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ความผูกพันต่อองค์การ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความภักดีของลูกจ้าง -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริษัท กรุงเทพโทรทัศน์และวิทยุ จำกัด -- พนักงาน
พนักงานบริษัท -- ความพอใจในการทำงาน
การสื่อสารในองค์การ -- วิจัย
ความพอใจในการทำงาน -- วิจัย
ความผูกพันต่อองค์การ -- วิจัย
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5216
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nichapa_watt.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback