DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5201
|
Title: | ส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี และประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจากประเทศจีนผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน |
Other Titles: | Marketing mix, technology acceptance, and country of origin affecting purchase decisions of products from China Through Cross-border electronic channels |
Authors: | หม้านหม้าน หลี่ |
Keywords: | พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน ส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้า การตัดสินใจซื้อ |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี และ ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจากประเทศจีนผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดนประชากรในการศึกษา คือ ผู้บริโภคไทยที่เคยสั่งซื้อสินค้าจากประเทศจีนผ่านช่องทางอิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน วิจัยนี้ใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บข้อมูล 180 ตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มตัอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ
ผลวิจัยพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว การยอมรับเทคโนโลยี ด้านการรับรู้ประโยชน์จากการใช้งาน และ ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจากประเทศจีนผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 This research aims to study the marketing mix. technology acceptance, and country of origin affecting purchase decision of products from China through cross-border e-commerce channels. The population for this study was Thai consumers who had purchased goods from China via cross-border e-commerce channels.
This research used an online questionnaire to collect 180 samples using a purposive sampling method. The statistics used in the data analysis were percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis.
Research found that the marketing mix in dimension of privacy, technology acceptance in aspects of perceived benefits, and country of origin influenced purchase decisions of products from China via cross-border e-commerce channels
at a significant level of .05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | สินค้าออก -- ไทย -- วิจัย สินค้าเข้า การค้าระหว่างประเทศ -- วิจัย ไทย -- การค้ากับต่างประเทศ -- จีน -- วิจัย การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ การซื้อสินค้าทางไกล |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5200 http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5201 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|