DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5198

Title: การตลาดแบบไร้รอยต่อ คุณค่าการซื้อสินค้า และการรับรู้สมรรถนะตนเองที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าผ่านช่องทางการจัดจำหน่ายแบบบูรณาการของห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล ดีพาร์ทเมนท์สโตร์
Other Titles: Omni channel marketing, value of purchasing, and self-efficacy effecting on purchase intention through omni channel of Central Department Store
Authors: ชนัญญา สุดรักษ์
Keywords: ช่องทางการจัดจำหน่ายแบบบูรณาการ
คุณค่าการซื้อสินค้า
การรับรู้สมรรถนะตนเอง
การตลาดแบบไร้รอยต่อ
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตลาดแบบไร้รอยต่อ คุณค่าการซื้อสินค้า และการรับรู้สมรรถนะในตนเอง ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าผ่านช่องทางการจัดจำหน่ายแบบบูรณาการของห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล ดีพาร์ทเมนท์สโตร์ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการผ่านช่องทางการจัดจาหน่ายแบบบูรณาการของห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล ดีพาร์ทเมนท์สโตร์ ใช้แบบสอบถามผ่านทางช่องทางออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 171 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistic) และสถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) จากผลการวิจัยพบว่า คุณค่าการซื้อสินค้า และการรับรู้สมรรถนะตนเองส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าผ่านช่องทางการจัดจาหน่ายแบบบูรณาการของธุรกิจเซ็นทรัลดีพาร์ทเมนท์สโตร์อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05
This research aims to study the Omni Channel Marketing, Value of Purchasing, and Self-Efficacy Effecting on Purchase Intention through Omni Channel of Central Department Store. The research respondents in this study were consumers with experience in using the service through an Omni Channel of the Central Department Store in Thailand. The researcher used an online questionnaire to collect information from 171 respondents using a purposive sampling method. The statistics used for data analysis included Percentage, Mean, Standard Deviation, Descriptive Statistics, and Inferential Statistics. The research revealed that the value of purchasing products from Omni Channel Marketing, Value of Purchasing and Self-Efficacy effected Purchase Intention through Omni Channel of Central Department Store business with a statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ห้างสรรพสินค้า
ห้างเซ็นทรัล ดีพาทเมนท์สโตร์ จำกัด
การค้าปลีก -- การจัดการ
การจัดการขาย
การซื้อสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5198
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanunya_sood.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback