DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5157

Title: การตัดสินใจที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Proflex Whey Protein ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Decisions that influence the purchase dietary supplement Proflex Whey Protein in Bangkok
Authors: ชิดชนก ลิ้มวัฒนะ
Keywords: ประชากรศาสตร์
ส่วนประสมทางการตลาด
การรับสื่อ
การตัดสินใจ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ในปัจจุบันมีตลาดอาหารเสริมเพื่อสุขภาพเวย์โปรตีนมีการแข่งขันที่สูงในแต่ละแบรนด์ เพื่อที่จะให้ผู้บริโภคได้มีทางเลือกผลิตภัณฑ์ที่ตรงต่อความต้องการของตนเอง ดังนั้น ผู้วิจัยจึงเลือกผลิตภัณฑ์เสริมอาหารเพื่อสุขภาพเวย์โปรตีนของ Proflex Whey Protein ซึ่งกำลังเป็นที่นิยมของคนในประเทศไทยอยู่อันดับต้นๆ ของตลาดอาหารเสริมเพื่อสุขภาพ เพราะโปรตีนได้นำเข้าจากประเทศอเมริกาและยังมีอุตสาหกรรมการผลิตที่ได้มาตรฐาน ซึ่งผลิตภัณฑ์ของทาง Proflex Whey Protein ได้มีการกำหนดผลิตภัณฑ์ที่เป็นรูปแบบเฉพาะของกลุ่มเป้าหมายในแต่ละกลุ่ม เนื่องจากผลิตภัณฑ์เสริมอาหารเพื่อสุขภาพเวย์โปรตีนของ Proflex Whey Protein ไม่เพียงแต่มีผลิตภัณฑ์สำหรับผู้ที่ต้องการลดน้ำหนัก เพิ่มน้ำหนัก หรือต้องการมีสุขภาพที่ดีเพียงเท่านั้น ยังมีผลิตภัณฑ์เวย์โปรตีนสำหรับผู้สูงอายุโดยเฉพาะที่อายุตั้งแต่ 50 ปีขึ้นไป สำหรับช่วยเสริมอาหาร ซ่อมแซมมวลกล้ามเนื้อ เพิ่มสารต่อต้านอนุมูลอิสระ เพิ่มการดูดซึมของแคลเซียม รวมไปถึงช่วยป้องกันการเสื่อมสภาพของเซลล์ในร่างกาย เป็นต้น งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาเกี่ยวกับการตัดสินใจที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Proflex Whey Protein ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ประกอบไปด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ย ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ประกอบไปด้วย 4 ด้าน ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด และปัจจัยด้านการรับสื่อของผู้บริโภค โดยประชากรที่นำมาเป็นกลุ่มตัวอย่างเพื่อทำการศึกษานั้น คือ กลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งผู้วิจัยใช้วิธีการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างด้วยวิธีแบบสอบถามออนไลน์ และสัมภาษณ์ผ่านวิดีโอคอล รวมทั้งสิ้น 410 คน ตั้งแต่ช่วงเดือนกรกฎาคม ถึง เดือนสิงหาคม ผลการวิจัยครั้งนี้พบว่า ปัจจัยด้านประชากรณ์ศาตร์ ไม่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Proflex Whey Protein ยกเว้นปัจจัยด้านเพศที่มีผลต่อการตัดสินใจเนื่องจาก เพศชายให้ความสำคัญกับผลิตภัณฑ์เวย์โปรตีนมากกว่าเพศหญิง และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยด้านการรับสื่อของผู้บริโภค มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร Proflex Whey Protein อยู่ในระดับมาก ผลการศึกษาในครั้งนี้อาจจะเป็นประโยชน์แก่ผู้ประกอบการของบริษัท Proflex Whey Protein ในการนำไปพัฒนาตัวผลิตภัณฑ์หรือกลยุทธ์ทางการตลาด เพื่อเพิ่มความสามารถในการแข่งขันของตลาดกลุ่มผลิตภัณฑ์เสริมอาหารเวย์โปรตีนต่อไป
Currently, there is a competitive market for whey protein supplements in each brand. In order to provide consumers with a choice of products that meet their needs, the researcher, therefore chose Proflex Whey Protein health food supplements, which are popular among Thai people at the top. of the health food supplement market Because the protein is imported from America and there is also a standardized production industry. The products of Proflex Whey Protein have defined products that are specific to each target group. Because Proflex Whey Protein health supplements are not just for those who want to lose weight, gain weight, or just want to stay healthy. There are also whey protein products for the elderly, especially those aged 50 years and over, for supplementation repair muscle mass adds anti-oxidants increase the absorption of calcium Including helping to prevent the deterioration of cells in the body, etc. The purpose of this research was to study the factors influencing the purchase of Proflex Whey Protein dietary supplements in Bangkok. Demographic factors were used, including gender, age, education level, occupation, and average income. Marketing mix factors consist of 4 aspects, namely product factors. price factor Distribution Channel Factors Marketing Promotion Factors and factors in receiving media of consumers. The population that was taken as a sample for the study was the consumer group in Bangkok. The researcher used the method of collecting data from the sample by using an online questionnaire and interview by video call totaling 410 people from July to August. The results of this research found that Demographic factors There was no influence on the decision to purchase Proflex Whey Protein dietary supplement except for the gender factor that influenced the decision because Males give more importance to whey protein products than females and marketing mix factors and consumer media exposure factors. Influence on the decision to buy food supplement Proflex Whey Protein is at a high level. The results of this study may be of benefit to Proflex Whey Protein Entrepreneurs in product development or marketing strategies. To further increase the competitiveness of the whey protein supplement market.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร
อาหารโปรตีน
อาหารเพื่อสุขภาพ -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5157
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chidchanok_limv.pdf3.87 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback