DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5148

Title: อิทธิพลของการทำการตลาดเชิงเนื้อหา (Content Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย
Other Titles: Content marketing of OnlyFans toward customer's purchasing decision in Thailand
Authors: อักษิพร สาราณียวงษ์
Keywords: การทำการตลาดเชิงเนื้อหา
วิดีโอ
รูปภาพ
บทความ
ข้อมูลของเนื้อหา
OnlyFans
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง อิทธิพลของการทำการตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาอิทธิพลของการทำการตลาดเชิงเนื้อหาของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย 2) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย และ 3) เพื่อหาอิทธิพลของการทำการตลาดเชิงเนื้อหาที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย ได้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการ เก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 128 คน จากการเลือกกลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทำการศึกษาโดยใช้สถิติทดสอบหาความแตกต่างค่าเอฟ (F-test) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มลูกค้าที่มีเพศ ระดับการศึกษา และอาชีพที่ต่างกัน มีระดับการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 และเมื่อศึกษาความมีอิทธิพลของการทำการตลาดเชิงเนื้อหาต่อการตัดสินใจใช้บริการ พบว่า การทำการตลาดเชิงเนื้อหาในด้านบทความ และด้านวิดีโอ ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการแพลตฟอร์ม OnlyFans ของกลุ่มลูกค้าในประเทศไทย
The research of content marketing of OnlyFans toward costumer's Purchasing decision in Thailand is to 1) investigate the impact of content marketing of OnlyFans’s customers in Thailand 2) study the comparison between personal factors and purchasing decision of OnlyFans’s customers in Thailand 3) investigate the impact of content marketing that affect the purchasing decision of OnlyFans’s customers in Thailand. The data were collected through the administration of a structured questionnaire with a sample of 128 customers who have already purchased OnlyFans’s membership. The purposive samplings were used in this research and tested via stepwise, F-test and multiple regression analysis. The results of the study showed that the demographic factors for sex, educational level and occupation make it a different decision to purchase OnlyFans’s membership statistically significant 0.05 levels. In addition to that, when the impact of content marketing that affect the purchasing decision was taken into consideration the findings showed that content marketing in a form of articles and video had a statistically positive significant impact purchasing decision of OnlyFans’s customers in Thailand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การตลาดเชิงกิจกรรม -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ต -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ต -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการธุรกิจ
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การสื่อสารทางการตลาด
การประชาสัมพันธ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5148
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aksiporn_sara.pdf839.62 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback