DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5146

Title: ปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคร้าน Watsons ในประเทศไทย
Other Titles: Omni Channel Marketing factors effecting consumer purchasing decisions of Watsons in Thailand
Authors: ศรัญญู ทิยะมุข
Keywords: การตลาดแบบไร้รอยต่อ
การตัดสินใจซื้อ
วัตสัน
สุขภาพและความงาม
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ ได้แก่ 1)เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคร้าน Watsons ในประเทศไทย 2)เพื่อศึกษาความคิดเห็นที่มีต่อปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ของผู้บริโภคร้าน Watsons ในประเทศไทย 3)เพื่อวิเคราะห์รูปแบบการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคร้านWatsons ในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ กลุ่มผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าร้านWatsonsในประเทศไทย ผ่าน 2 ช่องทางทั้งช่องทางหน้าร้านและช่องทางออนไลน์ จาก Facebook: Watsons จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ทำการตอบแบบสอบถามผ่าน Google Forms เครื่องมือวิจัยคือ แบบสอบถาม และการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติการวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) และ สถิติการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคร้าน Watsons ในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อทั้ง 4 ด้าน คือ ด้านการเชื่อมโยงช่องทางเข้าหาผู้บริโภคหรือลูกค้า ด้านการเข้าใจพฤติกรรมและความคาดหวังของผู้บริโภค ด้านการส่งมอบประสบการณ์ที่ตรงต่อความต้องการของผู้บริโภคอย่างต่อเนื่อง ด้านการสร้างความผูกพันกับผู้บริโภคหรือลูกค้า มีผลเชิงบวกการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคร้าน Watsons ในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this research are 1) to analyze Omni channel marketing factors effecting consumer purchasing decisions of Watsons in Thailand. 2) To study the opinions on the Omni Channel Marketing of Watsons consumers in Thailand. 3) To analyze the purchasing decision patterns of Watsons consumers in Thailand. The sample group used in the research was a group of consumers who had bought products at Watsons in Thailand. through both channels Storefront and online channels from Facebook:Watsons 400 people The research tool used a questionnaire by purposive sampling. The questionnaire was answered via Google Forms. The research tool was a questionnaire and the data were analyzed with percentage, mean, standard deviation. Simple Regression Analysis and Multiple Regression Analysis statistic. The results showed that Omni channel marketing factors affecting consumer decisions at Watsons Stores in Thailand statistically significant at level 0. 05 and the four Omni channel marketing factors is Integrating Maximizing Delivering Engaging It has a positive effect on purchasing decision making consumers of Watsons in Thailand. statistically significant at the 0.05 level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้าน Watsons
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจของผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครือข่ายสังคมออนไลน์ -- แง่ธุรกิจ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5146
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Saranyu_tiya.pdf627.61 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback