DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5145

Title: การวิจัยปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับความพึงพอใจของลูกค้าในอุตสาหกรรมสายการบินต้นทุนต่ำของประเทศไทยในช่วง Covid-19
Other Titles: Factors related to customer satisfaction in low-cost airline industry of Thailand during global Corona virus disease 2019 crisis
Authors: ไข่เมิ่ง หยาง
Keywords: การคมนาคม
คุณค่าที่รับรู้
โปรโมชั่น
คุณภาพการบริการ
สภาพแวดล้อมทางกายภาพ
ความพึงพอใจของลูกค้า
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การคมนาคมกลายเป็นส่วนสำคัญในชีวิตของมนุษย์ โดยเฉพาะการพัฒนาการคมนาคม ทางบก ทางน้ำและทางอากาศที่สะดวกและรวดเร็ว การคมนาคมมีบทบาทสำคัญในชีวิตของเราอย่างหลีกเลี่ยงไม่ได้ โดยเฉพาะอย่างยิ่งการขนส่งทางอากาศได้รับการพัฒนาและปรับปรุงเพื่อตอบสนองความต้องการที่สูงขึ้นของผู้บริโภคในการสื่อสารหรือการขนส่งทั้งในด้านความสะดวกและรวดเร็ว ผู้วิจัยในการวิจัยนี้มุ่งเน้นที่จะค้นหาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของลูกค้าในอุตสาหกรรมสายการบินต้นทุนต่ำของประเทศไทย มีปัจจัย 6 ประการที่ผู้วิจัยพบจากการวิจัยก่อนหน้านี้ ได้แก่ ราคา คุณค่าที่รับรู้ โปรโมชั่น คุณภาพการบริการ สภาพแวดล้อมทางกายภาพและความพึงพอใจของลูกค้า ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามในการทำวิจัย ผู้วิจัยใช้ซอฟต์แวร์ SPSS เพื่อวิเคราะห์ข้อมูลหลักในแบบสอบถาม ข้อมูลสำหรับการวิจัยนี้ รวบรวมโดยผู้วิจัยในรูปแบบของแบบสอบถามออฟไลน์ ซึ่งกระจายอยู่ในสนามบินนานาชาติหลัก สองแห่งในประเทศไทย ในการวิจัยนี้ผู้วิจัยได้รวบรวมแบบสอบถาม จำนวน 400 ชุด เพื่อสรุปความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรแต่ละตัวกับความพึงพอใจของลูกค้า
Transportation has become an important part of human's life, especially convenient and rapid land, water, and air transportation. Inevitably, transportation plays a major role in our daily lives. In particular, air transportation has been developed and enhanced to meet consumers’ higher demands of communication or transportation in terms of both convenience and speed. The researcher in this individual research focused to find factors that have a relationship customer satisfaction of low-cost airline industry. There are six factors that researcher found from previous studies. They are price, perceived value, promotion, service quality, physical environment and customer satisfaction. The researcher use questionnaires survey the respondents. The researcher used SPSS software analyze the primary data from questionnaires. Data of this research collected only by off-line questionnaires and researcher distributed in two main international airport of Thailand. In this individual research, researcher collected 400 questionnaires for summarizing the correlation among each variable and customer satisfaction.Finally, it proved that all hypotheses have significant correlation.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: สายการบินต้นทุนต่ำ -- การตลาด -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
สายการบิน -- การตลาด -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค
การระบาดใหญ่ของโควิด-19, ค.ศ. 2020-
Advisor(s): วรวัฒน์ จรดล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5145
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kaimeng_yang.pdf3.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback