DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5135

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์
Other Titles: Factors affecting the decision on watching virtual concert
Authors: ปุณิกา ปิญะภาณุกัญจณ์
Keywords: คอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์
การยอมรับเทคโนโลยี
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ(1) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างลักษณะประชากรศาสตร์กับการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ (2) เพื่อศึกษาถึงปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ และ(3) เพื่อศึกษาถึงปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ ซึ่งการวิจัยฉบับนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามที่ผ่านการทดสอบค่าความเชื่อมั่นที่ 0.875 ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ บุคคลทั่วไปที่เคยรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ จำนวน 400 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน คือ F-test (ANOVA) และการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression) ผลการศึกษาวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง อายุ 20-30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นนักเรียน/นิสิต/นักศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 15,000 บาท เคยรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ จำนวน 2-3 ครั้ง เป็นศิลปินสาธารณรัฐเกาหลีใต้ และรับชมผ่านช่องทาง VILVE ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยี ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P’s) และการตัดสินใจ รับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ โดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ใน ระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ลักษณะประชากรศาสตร์ด้านเพศ มีระดับการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ส่วนด้านอายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ มีระดับการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ไม่แตกต่างกัน ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P’s) ส่งผลต่อการตัดสินใจรับชมคอนเสิร์ตรูปแบบออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of (1) to study compare of between demographic characteristics that effect in the decision to watching a virtual concert (2) to study factors; the accept technology effecting decision to watching a virtual concert (3) to study factors; the marketing mix (4P’s) effecting decision to watching a virtual concert. This research was quantitative research with questionnaire and has total reliability Cronbach Alpha value of 0.875. The samples used in this research consisted of 400 samples of the populations used to watch virtual concert, and the method used a convenience sampling. The statistics used in data analysis are descriptive statistics such as percentage, frequency, mean and standard deviation. The inferential statistics used to test assumptions was an analysis of F-test (ANOVA) and multiple regression. The result found that most participants were female which the age between 20-30 years old, degree in education is in a bachelor's degree. Most of them were students and earned average monthly incomes less than 15,000 Baht. They were watched virtual concert amount 2-3 times and watching Korean artist on VLIVE. The accept technology, the marketing mix (4P’s) and the overall decision for Watching Virtual Concert, the importance was at the high level. According to hypothesis testing found that gender demographic characteristics have decision-making level differences watching a virtual concert at a statistically significant level of 0.05. However, age, education, occupation, and income are non-differences. The accept technology and the marketing mix (4P’s) are effective decision-making to watching a virtual concert at a statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: คอนเสิร์ต
การแสดงดนตรี
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความบันเทิงทางอินเทอร์เน็ต
อุตสาหกรรมความบันเทิงทางอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5135
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
punika_piya.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback