DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5109

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวจีนที่เดินทางท่องเที่ยวในประเทศไทย ปี 2564
Other Titles: Factors affecting decision making of Chinese tourists traveling to Thailand in 2021
Authors: เหวินเชี่ยง เฉิน
Keywords: ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์
ด้านราคา
ด้านส่งเสริมการตลาด
การตัดสินใจ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่ตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในประเทศไทย ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้มาจากนักท่องเที่ยวชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศจีน จำนวน 150 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม โดยมีค่าความเชื่อมั่นรวมอยู่ที่ 0.915 และมี การตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่าปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่ตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณาเป็นรายประเภทจะพบว่าด้านส่งเสริมการตลาด ส่งผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่ตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในประเทศไทยมากที่สุด (Beta = 0.184) นอกจากนี้เมื่อวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์การตัดสินใจ (R2 = .268) พบว่าตัวแปรอิสระได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาดนั้น ส่งผลกระทบต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่ตัดสินใจเดินทางมาท่องเที่ยวในประเทศไทย คิดเป็น 26.8% ในระดับนัยสำคัญ 0.05 ที่เหลืออีก 73.2% เป็นผลเนื่องมาจากปัจจัยอื่น
This research was conducted to study products, prices, and promotions that affect the purchase decision of Chinese tourists traveling to Thailand. The respondents of this research were 400 people via the purposive sampling method. The survey questionnaires were used to collect data from the users. The total Cronbach alpha value is 0.915 and the validity was checked content from experts. The descriptive statistic in the analysis was frequency, percentage, mean, and standard deviation. The hypotheses test is a multiple regression analysis. The results indicated that products, prices, and promotions affect the purchase decision of Chinese tourists traveling to Thailand at a statistically significant level of 0.05. The highest factor affecting the purchase decision is the promotion (Beta = 0.184). Moreover, the analysis o coefficient of determination (R2 = .268) means that the product, price, and promotion of this decision is about 26.8% at a statistically significantcant level of 0.05. Another 73.2% was due to other factors.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: นักท่องเที่ยวต่างชาติ
พฤติกรรมผู้บริโภค
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
นักท่องเที่ยวต่างชาติ -- จีน -- วิจัย
การท่องเที่ยว -- การศึกษาเฉพาะกรณี
นักท่องเที่ยว -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุเมธี วงษ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5109
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wenqian_chen.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback