DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5089

Title: กลยุทธ์การสื่อสารงานโฆษณาไทยให้สำเร็จในงานประกวด Cannes Lions ค.ศ. 2020-2021: กรณีศึกษา “6 Takes of Drama” ผลงานของ GREYnJ UNITED
Other Titles: Communication strategy of Thai advertisements for award winning at the Cannes Lions 2020-2021: A case study of the “6 Takes of Drama” by GREYnJ UNITED
Authors: อัสรินดา อุดมอาริยะ
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารงานโฆษณา
การประกวดโฆษณา
อุตสาหกรรมโฆษณา
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การสื่อสารงานโฆษณาไทยให้สำเร็จในงานประกวด Cannes Lions ค.ศ. 2020-2021: กรณีศึกษา “6 Takes of Drama” ผลงานของ GREYnJ UNITED 2) กระบวนการและขั้นตอนการสร้างสรรค์งานโฆษณาไทยให้สำเร็จในงานประกวด Cannes Lions ค.ศ. 2020-2021: กรณีศึกษา “6 Takes of Drama” ผลงานของ GREYnJ UNITED การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ทำการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) บุคคลสำคัญที่อยู่เบื้องหลังของความสำเร็จรางวัล Bronze Lion กับผลงานชิ้นนี้ ซึ่งเกี่ยวข้องกับอุตสาหกรรมโฆษณาในประเทศไทย ได้แก่ บุคลากรในบริษัท GREYnJ UNITED เอเจนซี่โฆษณาระดับโลก และทีม Brand & Marketing ในบริษัท KULOV VODKA บริษัทย่อยในเครือ บริษัท ไทยเบฟเวอเรจ จำกัด (มหาชน) ธุรกิจเบียร์และสุราชั้นนำของไทยโดยการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ประกอบกับการศึกษาค้นคว้าจากข้อมูลเอกสารที่เกี่ยวข้องและวิเคราะห์ข้อมูล (Content Analysis) ผลการวิจัย พบว่า 1) เนื้อหาที่เป็นสากล คือ จุดสำคัญที่ทำให้งานโฆษณาสามารถคว้ารางวัลระดับโลกมาได้ เพราะมีการหยิบประเด็นที่สากลโลกเข้าใจตรงกัน โดยไม่มีกำแพงวัฒนธรรมหรือภาษามากีดกั้น ประกอบกับเทรนด์การมองหางานของคณะกรรมการในแต่ปีนั้น ๆ 2) งานที่จะชนะ คือ งานที่มีส่วนผสมระหว่างไอเดียและเทคโนโลยีที่เหมาะสม 3) การทำงานของ GREYnJ United จะมุ่งเน้นการพยายามหาปัญหาที่แท้จริงให้เจอ มากกว่าการคิดว่าไอเดียคืออะไร งานต้องดังแล้วเกิดประสิทธิภาพทั้งยอดขายและการสร้างการรับรู้ 4) การทำงานของเบรนด์และมาร์เกตติ้ง KULOV VODKA จะต้อง “Stay Up to Date” ตลอดเวลา ผนวกจุดเด่นของสินค้าและจุดพูดที่ส่งเสริมสังคมในแต่ละยุค เพราะ Marketing Trend มาแล้วก็ไป แต่พลังของ Storytelling จะอยู่ตลอดกาล
The objectives of this research were 1) to investigate Thai advertising communication strategy for success at the Cannes Lions 2020-2021 under a case study of “6 takes of drama” by GREYnJ UNITED, and 2) to explore processes and procedures to create Thai advertising work for success at the Cannes Lions 2020-2021 case study: “6 takes of drama” by GREYnJ UNITED. The study was conducted on the basis of qualitative research design. Data were collected using an in-depth interview with important persons behind the success of Bronze Lion award given to this piece of work who are related to Thailand advertising industry, i.e. personnel in GREYnJ UNITED, world-class advertising agency, and Brand & Marketing team of KULOV VODKA, a subsidiary of Thai Beverage Public Company Limited, one of the leading beer and liquor companies in Thailand. Purposive sampling technique was used to select the key informants in conjunction with studying relevant data and documents and content analysis. The major findings indicated that 1) international content was the significant point making the advertising work able to win the world-class award. An international issue obtained the same understanding was raised without cultural or language barriers in combination with a trend used to judge pieces of work by the award committee in a certain year, 2) winning award work is a piece of work combined with an idea and technology in an appropriate way, 3) how GREYnJ United focuses more on an attempt to seek what the real problem than thinking what an idea is. A piece of work must be famous, leading to sales and perception efficiency, 4) the working of Brand & Marketing team of KULOV VODKA must “stay up to date” at all times with the addition of outstanding attribute of products and wording that can support society in each era because marketing trend comes and goes but the power of storytelling shall exist forever.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: ภาพยนตร์โฆษณา -- วิจัย
การสร้างสรรค์ในงานโฆษณา
บริษัทโฆษณา
การสื่อสารทางการตลาด
การจัดการโฆษณา
การวางแผนสื่อโฆษณา
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5089
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ausrinda_mudm.pdf5.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback