DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5057
|
Title: | การศึกษาด้านการรักษาความปลอดภัย ด้านการรักษาระยะเวลา ความรวดเร็ว และด้านการรักษาความรับผิดชอบการบริการ ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 |
Other Titles: | A Study of Security in Terms of Maintaining Timeliness, Speed, and Maintaining Service Responsibilities Affecting the Trust of The Thai Logistics Business Group During the Covid-19 Crisis |
Authors: | ปรัษฐา กวางคีรี |
Keywords: | ด้านการรักษาความปลอดภัย ด้านการรักษาระยะเวลา ความรวดเร็ว ด้านการรักษาความรับผิดชอบการบริการ |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านความปลอดภัย ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการรักษาระยะเวลาและความรวดเร็ว ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 และ 3) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านความรับผิดชอบการบริการ ที่ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 กลุ่มตัวอย่างคือ พนักงานองค์กรธุรกิจด้านการขนส่ง จำนวน 200 คน สุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถาม สถิติพื้นฐานที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุและการวิเคราะห์ความถดถอยอย่างง่าย ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยของด้านความปลอดภัย ด้านนโยบาย ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ปัจจัยของด้านการรักษาระยะเวลาและความรวดเร็ว ด้านการตอบสนองต่อผู้ให้บริการ ด้านระยะเวลาการให้บริการ และด้านความสะดวกในการบริการ ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 3) ปัจจัยของด้านความรับผิดชอบการบริการ ด้านความรู้สึกเชื่อมั่นในการบริการ ส่งผลต่อความไว้วางใจของกลุ่มธุรกิจขนส่ง Logistic ไทยในช่วงวิกฤติโควิด 19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objectives of this study were: 1) to study the safety factor that affects the trust of the Thai logistics business group during the covid crisis. 2) To study the factors of treatment, duration and speed that affects the trust of the Thai logistics business group during the Covid-19 crisis. And 3) To study the factors of service responsibility that affects the trust of the Thai logistics business group during the Covid-19 crisis. The sample group was 200 employees of a transportation business organization randomly assigned a specific sample. The instrument used in the research was questionnaire as well as the descriptive statistics used was percentage, mean, and standard deviation. The inferential statistics was the multiple regression analysis and simple regression analysis. The result of the study revealed that 1) The safety factor, policy aspect, had a statistically significant effect on the trust of the Thai logistic transport business group during the Covid-19 crisis at 0.05 level. 2) Factors of treatment duration and speed service provider response service time and the convenience of service affects the trust of the Thai logistics business group during the Covid-9 crisis with a statistically significant level of 0.05. And 3) factors of service responsibility the feeling of confidence in the service affects the trust of the Thai logistics business group during the Covid-9crisis with a statistically significant level of 0.05 |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Subjects: | การขนส่งสินค้า การบริหารงานโลจิสติกส์ บริการจัดส่งสินค้า อุตสาหกรรมบริการ |
Advisor(s): | สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5057 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|