DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5018

Title: ปัจจัยส่วนประสมการตลาด คุณค่าตราสินค้า และความไว้วางใจที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนยี่ห้อ Xiaomi ของผู้บริโภคคนไทย
Other Titles: Impacts of marketing mix, brand equity, and trust on Thai consumers' purchasing decision of Xiaomi smartphones
Authors: Yi Xin
Keywords: ส่วนประสมการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
ความไว้วางใจ
การตัดสินใจซื้อ
สมาร์ทโฟน
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาด คุณค่าตราสินค้า ความไว้วางใจ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนยี่ห้อ Xiaomi ของผู้บริโภคคนไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรในกรุงเทพมหานครที่มีการใช้สมาร์ทโฟนยี่ห้อ Xiaomi โดยใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงจำนวน 400 ตัวอย่าง สถิติใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง โดยใช้การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหูคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 18-30 ปี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท ระดับการศึกษาเป็นปริญญาตรี มีความคิดเห็นโดยรวมต่อส่วนประสมการตลาด คุณค่าตราสินค้าในระดับมาก และมีความคิดเห็นโดยรวมต่อความไว้วางใจในระดับปานกลาง ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมการตลาด คุณค่าตราสินค้า และความไว้วางใจมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนยี่ห้อ Xiaomi ของผู้บริโภคคนไทยอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research was to study the factors of marketing mix, brand equity, and trust affect to Thai consumers' purchasing decision of Xiaomi smartphone. The sample group used in this study was 400 samples in Bangkok using a Xiaomi smartphone. 400 samples of questionnaires were selected by the purposive sampling method. The statistics used in the data analysis were descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation and reference statistics using multiple regression analysis. The results showed that most of the respondents were female, aged 18-30 years old, working as employees of private companies, and average monthly income 15,001-25,000 Bahts. Education level was a bachelor's degree. The respondents had an overall opinion on marketing mix and the brand equity were at a high level and respondents had a moderate overall opinion of trust. The results of the hypotheses testing revealed that marketing mix, brand equity, and trust were correlated with the decision to buy a Xiaomi smartphone of Thai consumers at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2564
Subjects: สมาร์ทโฟน
โทรศัพท์เคลื่อนที่
สินค้าแบรนด์เนม
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี -- ไทย
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี -- ไทย
ผู้บริโภค -- การตัดสินใจ -- ไทย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย
เสียวหมี (ชื่อตราผลิตภัณฑ์) -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5018
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Yi_Xin.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback