DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4991

Title: ประสบการณ์ ความพึงพอใจ และการยอมรับเทคโนโลยีของผู้ชมที่มีต่อการกลับมาชมงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ของ GMMTV
Other Titles: Experience, Satisfaction, and Technology Acceptance of the Audiences towards GMMTV's Return to GLOBAL LIVE FAN MEETING
Authors: ศิวภรณ์ สร้อยจันทร์
Keywords: ประสบการณ์
การยอมรับเทคโนโลยี
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาประสบการณ์ของผู้ชมต่อแบรนด์ GMMTV ความพึงพอใจในการรับชมงาน และการยอมรับเทคโนโลยีการรับชมงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ของ GMMTV 2). เพื่อศึกษาอิทธิพลของประสบการณ์ของผู้ชมที่มีต่อแบรนด์ GMMTV ความพึงพอใจในการรับชมและการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อการกลับมาชมงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ของ GMMTV ประชากรในการศึกษา ได้แก่ ผู้ชมอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป ที่เคยชมงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ของ GMMTV และใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 98 ตัวอย่าง สถิติสำหรับวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์แบบถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ประสบการณ์ของลูกค้าต่อแบรนด์ “GMM TV”ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก ความพึงพอใจในการรับชม GLOBAL LIVE FAN MEETING ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก การยอมรับเทคโนโลยี Application VLIVE ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก การกลับมาชมอีเวนท์ออนไลน์ในงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ประสบการณ์ของลูกค้าที่มีต่อแบรนด์ “GMM TV” ความพึงพอใจในการรับชม GLOBAL LIVE FAN MEETING ด้านรูปแบบและด้านผู้ดำเนินรายการ และการยอมรับเทคโนโลยี Application VLIVE ด้านความง่าย และด้านการรับรู้ถึงประโยชน์มีผลต่อการกลับมาชมงาน GLOBAL LIVE FAN MEETING ของ GMMTV อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this research were 1) to study the audience's experience with the GMMTV brand, the satisfaction of viewing the event. and adoption of GMMTV's GLOBAL LIVE FAN MEETING viewing technology 2) To study the influence of audience experience on the GMMTV brand, viewing satisfaction, and acceptance of technology on their returning to GLOBAL. GMMTV's LIVE FAN MEETING The study population consisted of viewers aged 18 years and over who had attended GMMTV's GLOBAL LIVE FAN MEETING and 98 samples of online questionnaires were collected. Statistics for data analysis were percentage, mean, Standard deviation. and multiple regression analysis The results showed that customer experience with the brand “GMM TV” as a whole are at a high level. The overall satisfaction of watching GLOBAL LIVE FAN MEETING is high. The overall acceptance of Application VLIVE technology is at a high level. The overall return to online events at GLOBAL LIVE FAN MEETING is at a high level. The hypothesis testing results revealed that the customer experience with the brand “GMM TV”, the satisfaction in watching GLOBAL LIVE FAN MEETING in terms of format and moderators, and acceptance of Application VLIVE technology in terms of ease of use and perceived benefits had an effect on revisiting GMMTV's GLOBAL LIVE FAN MEETING at the significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2563
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4991
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
siwapornๅ_soij.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback