DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4981

Title: พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารเกี่ยวกับการท่องเที่ยวที่ผ่านแอปพลิเคชั่น TikTok ที่มีอิทธิพล ต่อการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวประเทศไทยของชาว Yunnan
Other Titles: Exposure of travel information on the TikTok application influencing the Yunnan people’s decision to travel to Thailand
Authors: ยู่หยิง ไป๋
Keywords: พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสาร
การตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยว
แอปพลิเคชั่น TikTok
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารเกี่ยวกับการท่องเที่ยวผ่านแอปพลิเคชั่นTikTok ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวประเทศไทยของชาว Yunnan” มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารเกี่ยวกับการท่องเที่ยวประเทศไทย ผ่านแอปพลิเคชั่น TikTok ของชาว Yunnan 2) เพื่อศึกษาการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวประเทศไทย ผ่านใน แอปพลิเคชั่น TikTok ของชาว Yunnan 3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของพฤติกรรม การเปิดรับข่าวสาร ผ่านแอปพลิเคชั่น TikTok ที่มีผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยในประเทศไทยของชาว Yunnan การศึกษา ครั้งนี้ ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 166 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณนาและค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการวิจัย พบว่า พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเดินทางท่องเที่ยวของชาว Yunnan เนื่องจากได้นำประโยชน์จากข้อคิดในแอปพลิเคชั่น TikTok มาปรับใช้ในชีวิตประจำวัน
The Objective of this research was, “Influence of Yunnan people's decision to travel to Thailand through the TikTok application,” The objectives of this research were: 1) to study Yunnan people's exposure to news about Thailand tourism through TikTok application. 2) to study the decision to travel to Thailand through the TikTok application of Yunnan people 3) to study the influence of behavior Information exposure through TikTok application affects Yunnan people's decision to travel in Thailand. This study used a questionnaire as a data collection tool with a sample of 166 people. Data were analyzed by statistical analysis depict and Pearson Product Moment Correlation. The results showed that information exposure behavior was related to travel decision of Yunnan people because it has taken advantage of the ideas in the TikTok application to apply in daily life.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
การท่องเที่ยว -- การจัดการ
นักท่องเที่ยว
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4981
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yuying_bai.pdf3.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback