DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4967

Title: การตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ กระแสนิยม ความปลอดภัยและความไว้วางใจ และแรงจูงใจใน การซื้อสินค้าออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้า ผ่านร้านค้าอินสตาแกรม ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social media marketing, trendiness, safety and trust, and online shopping motivation affecting the purchase decision on clothes via instagram store of consumers in Bangkok
Authors: นฤมล สนหอม
Keywords: การตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์
การสื่อสารแบบปากต่อปากผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์
การโฆษณาออนไลน์
กระแสนิยม
ความปลอดภัยและความไว้วางใจ
แรงจูงใจในการซื้อสินค้าออนไลน์
Social Media Marketing
Electronic Word of Mouth
Online Advertisement
Trendiness
Safety and Trust
Online Shopping
Motivation
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ ซึ่งประกอบด้วย การสื่อสารแบบปากต่อปากผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ การโฆษณาออนไลน์ กระแสนิยม ด้านความปลอดภัยและความไว้วางใจ และแรงจูงใจในการซื้อสินค้าออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้า ผ่านร้านค้าอินสตาแกรม ของประชากร ในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวก โดยแจกแบบสอบถามให้กับกลุ่มผู้ใช้สังคมออนไลน์ อินสตาแกรมรวมเป็น จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดเป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติ เชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเป็นเพศหญิง อายุ 20–30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพ เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000–30,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถาม ชอบซื้อเสื้อ ซื้อเสื้อผ้ามากกว่า 1 ครั้งต่อเดือน ซื้อเสื้อผ้า ราคา น้อยกว่า 500 บาท เหตุผลในการเลือกซื้อเสื้อผ้า ผ่านร้านค้าอินสตาแกรมเพราะสะดวก ซื้อเสื้อผ้าไม่มีช่วงเวลาที่แน่นอน และชำระเงิน แบบ Online Banking ผลการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ พบว่า การการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้า ผ่านร้านค้าอินสตาแกรม ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ ความปลอดภัยและความไว้วางใจ และแรงจูงใจในการซื้อสินค้าออนไลน์
This research has the objectives study to Social Media Marketing have Electronic word of mouth and Online Advertisement, Trendiness, Safety and Trust, and Online Shopping Motivation Affecting the Purchase Decision on Clothes via Instagram store of consumers in Bangkok. The sample size of 400 respondents were selected using convenience sampling methods. The data was collected using questionnaires. The data was statistically analyzed using percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The respondents in this study are mostly females aged 20–30 years old with bachelor’s degree and work as corporate employees with monthly salary of 15,001–30,000 baht. The respondents in this study prefer like to buy a shirt. Buy clothes more than once a month. Buy clothes for less than 500 baht. Reasons for choosing clothes through the Instagram store because of convenience and the period of time to make a purchase is indefinite. The respondents in this study use online banking when making a payment. As for the hypothesis testing, the study found that Social Media Marketing, Trendiness, Safety and Trust, and Online Shopping Motivation Affecting the Purchase Decision on Clothes via Instagram store of consumers in Bangkok at significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เสื้อผ้าสำเร็จรูป
การขาย -- เสื้อผ้าสตรี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
ผู้บริโภค -- ทัศนคติ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4967
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
narumol_sonh.pdf6.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback