DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4964

Title: อิทธิพลของแรงจูงใจ พฤติกรรมการเปิดรับ การใช้ประโยชน์ และความพึงพอใจต่อแฟนเพจ ติดโปร” ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางอี-คอมเมิร์ซของสมาชิกแฟนเพจ “ติดโปร”
Other Titles: The influence of motivation, media exposure, uses and gratifications of “PRO Addict" Facebook fan page followers on their purchase intention of home electronic appliances via e-commerce platform
Authors: กชกร ยศนันท์
Keywords: แรงจูงใจ
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจซื้อ
เครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้าน
อี-คอมเมิร์ซ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา แรงจูงใจ พฤติกรรมการเปิดรับ การใช้ประโยชน์ ความพึงพอใจ ที่ร่วมทำนาย ความตั้งใจซื้อเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางอี-คอมเมิร์ซ ของสมาชิกแฟนเพจ “ติดโปร” กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ คือ สมาชิกแฟนเพจ “ติดโปร” จำนวน 330 คน ทั้งในกรุงเทพมหานคร และนอกเขตกรุงเทพมหานคร โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Sampling) และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ (Questionaries) สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ สามารถอธิบายความแปรปรวนของความตั้งใจซื้อสินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางอี-คอมเมิร์ซ ของสมาชิกแฟนเพจ “ติดโปร” โดยสามารถนำมาสร้างเป็นการทำนาย Y (ความตั้งใจซื้อ) = .178 + .294 (แรงจูงใจ) + .238 (ระยะเวลาในการเปิดรับ) +.113 (การใช้ประโยชน์) + .408 (ความ พึงพอใจ) ซึ่งสามารถร่วมกันทำนายสมการได้ร้อยละ 76.5 และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณเท่ากับ .874 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study “The Influence of Motivation, Media Exposure, Uses and Gratifications of “PRO Addict" Facebook Fan Page Followers on their Purchase Intention of Home Electronic Appliances via e-Commerce Platform”. The research target was 330 members of “Pro addict” fans both in Bangkok and outside Bangkok, by selecting a specific sample group and using the questionnaire as a tool to analyze the statistics are: Percentage, Mean, Standard Deviation and multiple regression analysis. The research can explain the variance of Intention to buy home appliances in the home through e-commerce channels of “Pro addict” members which can be used to create a prediction Y (intention) = -.178 + .294 (motivation) + .238 (time of exposure) + .133 (Utilization) + .408 (satisfaction) which together can predict the equation by 76.5% and the multiple correlation coefficient was .874 with statistical significance at the 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: เครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้าน
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การวางแผนธุรกิจ
ช่องทางการตลาด
Advisor(s): วีรพงษ์ พวงเล็ก
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4964
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kotshakorn_yoss.pdf4.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback