DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4934

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ความไว้วางใจ และการรับรู้คุณค่าของช่องทาง ออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊กของ ผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Integrated Marketing Communication, Trust and Perceived Online Channel Value Affecting Cosmetics Purchasing Decision through Facebook of Customers in Bangkok
Authors: พิมพ์ กฤตยาไชยวัฒน
Keywords: เฟซบุ๊ก
การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
Issue Date: 8-Sep-2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ความไว้วางใจ และการรับรู้คุณค่าของช่องทางออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางผ่าน เฟซบุ๊กของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้ เป็นผู้บริโภคที่เคยซื้อ สินค้าผ่านสื่อสังคมออนไลน์ประเภทเครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊กและอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร รวม ทั้งสิ้น 265 ราย โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอนและใช้แบบสอบถาม และสถิติเชิงอนุมานที่ ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊ก ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติทีระดับ .05 ได้แก่ ปัจจัยการสื่อสาร การตลาดแบบบูรณาการ ด้านการขายโดยพนักงาน ด้านการตลาดทางตรง ความไว้วางใจ การรับรู้ คุณค่าของช่องทางออนไลน์ ด้านอารมณ์ ด้านการบูรณาการตราสินค้า และด้านความสะดวกสบาย โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊กของผู้บริโภคใน กรุงเทพมหานครคิด เป็นร้อยละ 65.4 ในขณะที่ปัจจัยผ่านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้าน การโฆษณา ด้านการประชาสัมพันธ์ และด้านการส่งเสริมการขาย ปัจจัยการรับรู้คุณค่าของช่องทาง ออนไลน์ ด้านประสิทธิภาพการบริการและด้านการเงินไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภท เครื่องสำอางผ่านเฟซบุ๊กของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The study was aimed to examine the integrated marketing communication, trust and perceived online channel value affecting cosmetics purchasing decision through Facebook of customers in Bangkok. The samples consisted of 265 customers in Bangkok who used to buy cosmetics through Facebook. The multi-stage sampling and questionnaires were implemented for the survey. Inferential statistics for hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the factors affecting cosmetics purchasing decision through Facebook of customers in Bangkok with statistical significance at .05 were the integrated marketing communication in terms of personal selling and direct marketing, trust, perceived online channel value in terms of emotional value, brand integration value and convenience value. These factors explained 65.4% of the influence on cosmetics purchasing decision through Facebook of customers in Bangkok. However, integrated marketing communication in terms of advertising, publicity and public relation, sale promotion, and perceived online channel value in terms of service performance value and monetary value did not affect cosmetics purchasing decision through Facebook of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ช่องทางการตลาด
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาดอินเทอร์เน็ต
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การศึกษาอิสระ
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4934
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Pim_Kitt.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback