DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4925

Title: ความต้องการการจดจำในสังคม การรับรู้คุณค่า และการรีวิวสินค้าออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสองทางออนไลน์ของผู้บริโภค
Other Titles: Needs for Social Recognition, Perceived Value, and Online Product Reviews that Affect Consumers’ Online Buying Decision toward Second Hand Brand Name Products
Authors: วรลักษณ์ นครแสน
Keywords: การตัดสินใจ
ความต้องการจดจำในสังคม
การรับรู้คุณค่า
การรีวิวสินค้าออนไลน์
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ คือ เพื่อศึกษาความต้องการการจดจำในสังคม การรับรู้คุณค่า และการรีวิวสินค้าทางออนไลน์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสองผ่านช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภค ประชากรในการวิจัยนี้คือผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์ เครื่องมือในการศึกษา คือ แบบสอบถามออนไลน์ สำหรับการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 120 ตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า ความต้องการการจดจำในสังคมอยู่ในระดับมากที่สุด ถัดมาปัจจัยด้านการรับรู้คุณค่าอยู่ในระดับมาก ส่วนปัจจัยด้านการรีวิวออนไลน์ด้านการรับรู้ความน่าเชื่อถือ ด้านการรับรู้การรีวิวที่ดี และด้านการรับรู้การวิเคราะห์ ทั้งหมดอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ด้านความต้องการจดจำในสังคม ด้านการรับรู้คุณค่า และด้านการรีวิวออนไลน์ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสองผ่านช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยการรีวิวของผู้บริโภคออนไลน์ด้านการรับรู้การรีวิวที่ดี มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมมือสองผ่านช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคออนไลน์มากที่สุด
This research was conducted with the aim of studying needs for social recognition, perceived valued, and online product reviews that affect consumers’ online buying decision toward second hand brand name products. An online questionnaire was used to collect data from 120 samples of the users. The statistics used in the data analysis were mean, standard deviation, frequency and percentage and the hypotheses test is multiple regression analysis. The results showed that need for social recognition factor is at the highest level and perceived value and online customer reviews factor are at the high level. The results indicated that needs for social recognition, perceived valued, and online product reviews that affect consumers’ online buying decision toward second hand brand name products at a statistically significant level of 0.05. The online product reviews is highest factors affecting to the consumers’ online buying decision toward second hand brand name products.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)-บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2564
Subjects: สินค้าแบรนด์เนม
สินค้ามือสอง
การตลาดอินเทอร์เน็ต
สื่อสังคมออนไลน์
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การซื้อสินค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4925
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
woralak_nakh.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback