DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4919
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีที่จะซื้อชาเขียวพร้อมดื่มแบรนด์ฟูจิชะของลูกค้าในพื้นที่ เขตคันนายาว กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Factors positively influencing loyalty to buy of Fujicha green tea of customers in Kunnayoun, Bangkok |
Authors: | ภควรรณ รุ่งเจริญ |
Keywords: | คุณประโยชน์ของสินค้า ความภักดี ชาเขียวพร้อมดื่ม |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยความเกี่ยวข้องกับบุคคล ปัจจัยความเกี่ยวข้องกับสถานการณ์ ปัจจัยการรับรู้ถึงประโยชน์ ปัจจัยราคา ปัจจัยคุณภาพ และปัจจัยคุณประโยชน์ของสินค้า ที่ส่งผลต่อความภักดีที่จะซื้อชาเขียวพร้อมดื่มแบรนด์ฟูจิชะของลูกค้าในพื้นที่เขตคันนายาว กรุงเทพมหานคร ซึ่งผู้วิจัยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 220 ราย ในช่วงเดือนกุมภาพันธ์ 2563 และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ
ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพธุรกิจส่วนตัว/ค้าขาย ซึ่งมีรายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ซื้อชาเขียวพร้อมดื่มยี่ห้อโออิชิมากที่สุด ซื้อที่ร้านสะดวกซื้อต่าง ๆ เช่น เซเว่น อีเลฟเว่น แฟมิลี่มาร์ท ลอว์สัน 108 เป็นต้น ซื้อชาเขียวพร้อมดื่ม 1 ครั้งต่อสัปดาห์ ค่าใช้จ่ายเฉลี่ย 21-30 บาท ต่อครั้ง นอกจากนี้ ยังพบว่า ปัจจัยความเกี่ยวข้องกับบุคคล ปัจจัยความเกี่ยวข้องกับสถานการณ์ ปัจจัยการรับรู้ถึงประโยชน์ ปัจจัยราคา ปัจจัยคุณภาพ และปัจจัยคุณประโยชน์ของสินค้า มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความภักดีที่จะซื้อชาเขียวพร้อมดื่มแบรนด์ฟูจิชะของลูกค้าในพื้นที่เขตคันนายาว กรุงเทพมหานคร และมีเพียงปัจจัยคุณประโยชน์ของสินค้า และปัจจัยคุณภาพ ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีที่จะซื้อชาเขียวพร้อมดื่มแบรนด์ฟูจิชะของลูกค้าในพื้นที่เขตคันนายาว กรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 The objective of the research was to study the positive influence of the factors of personal involvement, situational involvement, perceived usefulness, price factor, quality factor, and product benefits on loyalty to buy of Fujicha ready-to-drink green tea brand of customers in Kunnayoun district area, Bangkok. The research was conducted with 220 participants in Kunnayoun, Bangkok.
The researcher found that most of the respondents were males and between 21-30 years old. Moreover, they were singles with Bachelor’s degrees. Most of them had the average monthly income of 10,001-20,000 baht per person. The researcher revealed that Oishi ready-to-drink green tea brand was most purchased. The purchases mostly occurred at convenient stores such as 7-11, Family Mart, and Lawson 108. The ready-to-drink green tea was consumed on the average of once a week. Twenty-one to thirty baht were spent per purchase for most customers. In addition, it was found that only product benefits and quality factor had positive influence on loyalty to buy of Fujicha ready-to-drink green tea of the customers at the significance level of .01. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563 |
Subjects: | ชาเขียว -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี ชาเขียว -- ฟูจิชะ -- การศึกษาเฉพาะกรณี ฟูจิชะ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์) -- การศึกษาเฉพาะกรณี เครื่องดื่ม -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี การสื่อสารทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค |
Advisor(s): | เพ็ญจิรา คันธวงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4919 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|