DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4911

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่า ของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix factors influencing purchase selection for BBQ Plaza restaurant of Gen Y in Bangkok
Authors: พัณณิตา ฤทธิเรือง
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจเลือก
บาร์บีคิวพลาซ่า
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาถึงส่วนประสมทางการตลาดของร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่า 2) ศึกษาถึงการตัดสินใจเลือกรับประทานร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่า 3) ศึกษาถึงส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่าของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาครั้งนี้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่ จำนวน 129 คน ที่เลือกร้านรับประทานร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่า วิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณนา และค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านการจัดจำหน่าย มีผลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่าของ Gen Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีผักกระหล่ำฝอยที่เป็นจุดเด่นของร้าน ด้านราคาเหมาะสมเมื่อเทียบกับคุณภาพอาหาร ด้านการส่งเสริมการตลาด พบว่า การโฆษณาผ่านสื่อออนไลน์ เช่น Website และ Facebook มีความแปลกใหม่ น่าสนใจ ด้านการจัดจำหน่าย มีบริการจัดส่งอาหาร Delivery และมีการชำระเงินผ่านทางออนไลน์เพื่อเพิ่มความสะดวกสบายต่อผู้บริโภค
The objectives of this study are 1) To study marketing mix factors of BBQ plaza restaurant. 2) To study the selection decision making towards BBQ plaza restaurant. 3) To explore marketing mix factors effect on Gen Y selection decision making towards BBQ plaza restaurant in Bangkok. The samples of this study were one hundred and twenty nine who decide to choose BBQ plaza restaurant. Questionnaires were distributed to collect the data. All the data were analyzed by using Pearson coefficient correlation. The results show that the relationship between marketing mix factors; product, price, promotion, and distribution and Gen Y selective decision making towards BBQ plaza restaurant was statistically significant at 0.01 level. In terms of product, there is shredded cabbage that is the highlight of BBQ plaza restaurant. The price is reasonable compared to the food quality. For promotion, it was found that advertising through online media such as Website and Facebook, is new and interesting. Distribution food delivery and online payment sercices are available for added convenience to consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การจัดการร้านอาหาร
ร้านอาหารบาร์บีคิวพลาซ่า
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
ร้านอาหาร -- การประชาสัมพันธ์
การบริโภคอาหาร (เศรษฐศาสตร์)
การปรุงอาหาร (อาหารรมควัน)
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4911
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pannita_ritt.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback