DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4896

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะใช้โมบายแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ อย่างต่อเนื่อง
Other Titles: Factors Positively Influencing Customers’ Continuance Intention to Use Mobile Banking of Siam Commercial Bank
Authors: วรรณนิสา คำจะ
Keywords: ความตั้งใจที่จะใช้อย่างต่อเนื่อง
โมบายแบงก์กิ้ง
ความคาดหวังในความพยายาม
Continuance intention
Mobile banking
Effort expectancy
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยอิทธิพลทางสังคม ปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ใช้สอย ปัจจัยการรับรู้ความเสี่ยง ปัจจัยความไว้วางใจ ปัจจัยความคาดหวังในความพยายาม และปัจจัยคุณภาพของระบบที่มีผลต่อความความตั้งใจที่จะใช้โมบายแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์อย่างต่อเนื่อง ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างโดยไม่ใช้ความน่าจะเป็น และใช้การเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง กล่าวคือ ผู้ที่ตอบแบบสอบถามจะต้องเป็นผู้ที่ใช้บริการโมบายแบงก์กิ้งของธนาคารไทยพาณิชย์อยู่แล้ว จำนวน 218 ราย เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการวิเคราะห์สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน และวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า มีเพียงปัจจัยคุณภาพของระบบ และปัจจัยความไว้วางใจที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะใช้โมบายแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์อย่างต่อเนื่อง ส่วนปัจจัยอิทธิพลทางสังคม ปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ใช้สอย ปัจจัยการรับรู้ความเสี่ยง และปัจจัยความคาดหวังในความพยายาม ไม่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะใช้โมบายแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์อย่างต่อเนื่อง
This research objective was to study the positive influence of social influence, perceived usefulness, perceived risk, trust, perceived risk, effort expectancy, and system quality affecting customers’ continuance intention to use mobile banking of Siam Commercial Bank. The sampling method was used by non-probability sampling. Additionally, the sample respondents were selected by purposive sampling method indicating that the respondents must be the users of Siam Commercial Bank’s mobile banking services. The sample group consisted of 218 respondents. The tool used was the questionnaire. Pearson’s Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis was used to analyze the data. The result showed that system quality and trust had the positive influence on the Siam Commercial Bank customers’ continuance intention to use mobile banking. Social influence, perceived usefulness, perceived risk, and effort expectancy had no positive influence customers’ continuance intention to use mobile banking of Siam Commercial Bank.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความไว้วางใจ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธนาคารทางอินเทอร์เน็ต -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
ธนาคารไทยพาณิชย์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการธนาคารทางโทรศัพท์เคลื่อนที่
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการธนาคาร
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4896
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wannisa_kham.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback