DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4894

Title: ปัจจัยที่ส่งผลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการเลือกซื้อยาทาเล็บผ่านทางเฟซบุ๊กของลูกค้าร้าน “A”
Other Titles: Factors Positively Affecting “A” Shop’s Customer Satisfaction to Buy Nail Polish Products via Facebook
Authors: พัชรนันท์ วิริยะธรรม
Keywords: ยาทาเล็บ
ความพึงพอใจ
เฟซบุ๊ก
Nail polish products
Customer satisfaction
Facebook
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ปัจจัยคุณค่าทางเศรษฐกิจ ปัจจัยความผูกพันของลูกค้า ปัจจัยการมีปฏิสัมพันธ์กับแบรนด์ ปัจจัยคุณภาพของสารสนเทศ ปัจจัยการเลือกผลิตภัณฑ์ ปัจจัยการเสนอราคาขาย ที่มีผลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการเลือกซื้อยาทาเล็บของลูกค้าร้าน “A” เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามในการสำรวจ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในศึกษาคือ ผู้ที่เคยซื้อยาทาเล็บจากร้าน “A” ผ่านทางเฟซบุ๊ก จำนวน 220 ราย ในช่วงเดือนกันยายนและตุลาคม 2563 วิเคราะห์สถิติโดยใช้การวิเคราะห์หาค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์โดยใช้สูตรของเพียร์สันและวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ปัจจัยการเสนอราคาขาย มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์ เท่ากับ .334 ปัจจัยการเลือกผลิตภัณฑ์ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์ เท่ากับ .267 และปัจจัยคุณภาพของสารสนเทศ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์เท่ากับ .155 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการเลือกซื้อยาทาเล็บของลูกค้าร้าน “A” ถึงร้อยละ 79.6 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ส่วนปัจจัยคุณค่าทางเศรษฐกิจ ปัจจัยความผูกพันของลูกค้า และปัจจัยการมีปฏิสัมพันธ์กับแบรนด์ ไม่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจในการเลือกซื้อยาทาเล็บของลูกค้าร้าน “A”
This research objective was to study the positive influence on economic value, customer engagement, brand interactivity, information quality, product selection, and price offerings towards customer satisfaction of “A” shop’s customers purchased nail polish products via Facebook. This quantitative research used the survey questionnaire. The sample group consisted of 220 of “A” shop’s customers who bought nail polish products via Facebook during September and October 2020. Pearson’s Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis was used to analyze the data. The result showed price offerings with a beta coefficient of .334, product selection with a beta coefficient of .267, and information quality with a beta coefficient of .155 positively affecting customer satisfaction of “A” shop’s customers up to 79.6% at the significance level of .01. Nevertheless, economic value, customer engagement and brand interactivity had no positive influence on the customer satisfaction.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ศิลปะการตกแต่งเล็บ
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4894
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phatcharanun.wiri.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback