DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4892
|
Title: | ความพึงพอใจ การรับรู้ถึงประโยชน์ และความเชื่อมั่นที่ส่งผลต่อการกลับมาใช้บริการเดลิเวอรี่ผ่าน ทางแอพพลิเคชั่นของร้าน 7-11 หลังช่วง COVID-19 ระลอกใหม |
Other Titles: | Satisfaction, Perception of Benefits, and Trust that Influences Repeat Purchase of Delivery Service from 7-11 Application through A New Wave of Covid-19 |
Authors: | เจียเซียน แซ่จาง |
Keywords: | ความพึงพอใจ การรับรู้ถึงประโยชน์ ความเชื่อมั่น การกลับมาใช้บริการซ า Satisfaction Perception of Benefits Trust Repeat Purchase |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจ การรับรู้ถึงประโยชน์ และ
ความเชื่อมั่นที่ส่งผลต่อการกลับมาใช้บริการเดลิเวอรี่ผ่านทางแอพพลิเคชั่นของร้าน 7-11 หลังช่วง
COVID-19 ระลอกใหม่ ประชากรในการศึกษา ได้แก่ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการเดลิเวอรี่ผ่านทางแอป
พลิเคชันของร้าน 7-11 ในช่วง COVID-19 โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงในการเลือกตัวอย่าง
จ านวน 120 ตัวอย่างและใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติส าหรับวิเคราะห์
ข้อมูล ได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์แบบถดถอยเชิงพหุ
(Multiple Regression Analysis)
จากการวิจัย พบว่า ความพึงพอใจและการรับรู้ประโยชน์จากการใช้บริการเดลิเวอรี่ของ
7-11 ในช่วง COVID-19 อยู่ในระดับมากที่สุด ในขณะที่ความเชื่อมั่นต่อบริการเดลิเวอรี่ และการ
กลับมาใช้บริการเดลิเวอรี่ของ 7-11 หลังสิ้นสุดช่วง COVID-19 อยู่ในระดับมาก ส าหรับผลการ
ทดสอบสมมติฐาน พบว่า การรับรู้ถึงประโยชน์ของการใช้บริการเดลิเวอรี่ส่งผลต่อการกลับมาใช้
บริการเดลิเวอรี่ผ่านทางแอปพลิเคชันของร้าน 7-11หลังช่วง COVID-19 ในขณะที่ความพึงพอใจและ
ความเชื่อมั่นที่มีต่อบริการเดลิเวอรี่ ไม่ส่งผลต่อการกลับมาใช้บริการอย่างมีนัยส าคัญทางสถิติที่ระดับ
.05 The purpose of this research was to study the influence of satisfaction,
perceived benefit, and confidence on returning to delivery services via the 7-11 store
application after the outbreak COVID-19's new wave. The population was consumers
who used delivery service via 7-11 store application during COVID-19. Samples of 120
cases were selected using specific sampling method. The instruments used were
online questionnaires. Data were collected and analyzed using Percentage, Mean,
Standard Deviation and Multiple Regression Analysis.
The findings indicated that satisfaction and perceptions of the service delivery
of 7-11 during COVID-19 at the most. Meanwhile, the confidence in the delivery service
and the return of 7-11 delivery service after the end of the COVID-19 period is at high
level. The hypothesis testing revealed that perceptions of the benefits of using
delivery services affect the return of delivery services via 7-11 store applications after
the COVID-19 period. While satisfaction and confidence with delivery service did not
affect service return was statistically significant at 0.05 level. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | ร้านค้าสะดวกซื้อ บริการจัดส่งสินค้า พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4892 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|