DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4864

Title: การศึกษาปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการของผู้ใช้บริการ อู่ซ่อมรถยนต์ โอตี่ การาจ อำเภอคลองหลวง จังหวัดปทุมธานี
Other Titles: A study of factors in deciding to use the service of the consumer Otee Garage service Khlong Luang district Pathumthani province
Authors: ภูวเดช นิลพฤกษ์
Keywords: รถยนต์
อู่ซ่อมรถยนต์
ผู้เข้ารับบริการ
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวืทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการของผู้ใช้บริการ อู่ซ่อมรถยนต์ โอตี่ การาจ อำเภอคลองหลวง จังหวัดปทุมธานี โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่มีค่าความเชื่อมั่นรวมเท่ากับ .714 ในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากเข้ารับบริการอู่ซ่อมรถยนต์ โอตี่ การาจ จำนวน 400 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 23–27 ปี ประกอบอาชีพนักศึกษา ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้มมากกว่า 20,000 บาทขึ้นไป เลือกใช้รถยนต์ยี่ห้อโตโยต้า อายุการใช้งานรถ 2-4 ปี และมีการตัดสินใจเข้ารับบริการด้วยตนเอง ปัจจัยทางการตลาด ได้แก่ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด ด้านบุคคล มีระดับความสำคัญที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการซ่อมรถ โอตี่ การาจ ผลการวิเคราะห์โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) พบว่า ปัจจัยทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอู่ซ่อมรถ โอตี่ การาจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณาจากสมการ พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านบุคลากร เป็นด้านที่ส่งผลทั้งในทางบวกและทางลบต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอู่ซ่อมรถ โอตี่ การาจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This study aims to study the factors in deciding on the service users. A closed-ended questionnaire with a total confidence of .714 was used to collect 400 data from Otee Garage service garages Khlong Luang District Pathumthani Province. Described: percentage, mean, standard deviation. And the inferential statistics used to test the hypothesis was multiple regression analysis. The study found that Most of the respondents were male, aged between 23 and 27 years old. Bachelor's degree Have an income of more than 20,000 baht, choose Toyota brand cars the service life of the car is 2-4 years and there is a decision to service yourself. Marketing factor including products, prices, distribution channels the importance of personal marketing promotion influenced the decision to choose car repair service, Otee Garage. The results of analysis using multiple regression analysis showed that marketing factors affected the decision to use the Otee garage service was statistically significant at 0.05 level when considering the equation that the product, price, marketing promotion. And personnel It was both positively and negatively affecting the decision to use Otee garage service with statistical significance at 0.05 level. entrepreneurship success at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: อู่ซ่อมรถยนต์ -- บริการลูกค้า -- วิจัย
อู่ซ่อมรถยนต์ -- ไทย -- ปทุมธานี -- วิจัย
การจัดการตลาด -- วิจัย
การตลาด -- ไทย -- ปทุมธานี -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- ปทุมธานี -- วิจัย
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- ปทุมธานี -- วิจัย
อู่ซ่อมรถยนต์ โอตี่ การาจ
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4864
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phuwadet_ninp.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback