DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4845
|
Title: | ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการในวิถีชีวิตปกติใหม่ของผู้บริโภค กลุ่มเจเนอเรชั่นซี |
Other Titles: | Factors affecting the intention to use the service in a new normal life of generation Z consumers |
Authors: | นี หงอก เอียน ดอง |
Keywords: | ความตั้งใจใช้บริการ วิถีชีวิตปกติใหม่ เจเนอเรชั่นซี |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาว่าทัศนคติต่อการใช้บริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ การรับรู้ประโยชน์ของการใช้สื่อออนไลน์ และการรับรู้คุณภาพการบริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ของกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นซีหรือไม่ โดยทำการศึกษา กลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นซี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ จำนวน ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ทัศนคติต่อการใช้บริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ การรับรู้ประโยชน์ของการใช้สื่อออนไลน์ ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ของกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นซี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ในขณะที่การรับรู้คุณภาพการบริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ ไม่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการของธุรกิจในวิถีชีวิตปกติใหม่ของกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นซี The objective of this study was to determine the service attitude of businesses in a new normal life, the perceived benefits of using online media, and the perception of service quality of businesses in a new normal life affect the intention of using business services in the new normal life of the Generation Z consumers. By conducting a study the consumer group of 400 generation Z. The tool used in the study was a questionnaire. The statistics used in the study were frequency, percentage, mean, standard deviation, and test the hypothesis with multiple regression analysis. The results of the study showed that: The sample group had the attitude towards the business use in a new normal life, the perception of the benefits of using online media affected the intention to use the service of the business in the new normal life of the generation Z. However, the perception of service quality of a business in a new normal life does not affect the intention of using the business services in the Generation Z consumers's new normal lifestyle. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Subjects: | ธุรกิจขนาดย่อม -- การจัดการ การตลาดธุรกิจขนาดย่อม ธุรกิจขนาดย่อม -- นวัตกรรมทางเทคโนโลยี ผู้บริโภค -- ทัศนคติ บริการลูกค้า -- การประเมิน การตลาดอินเตอร์เน็ต การจัดการตลาด สื่อสังคมออนไลน์ |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4845 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|