DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4843

Title: ปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ ภาพลักษณ์องค์กร และการสื่อสารแบบปากต่อปาก ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชัน Grab ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล
Other Titles: Service Quality, Corporate Image, and Word of Mouth Communication, That Influence the Decision to Use Food Delivery Service through Grab Application in Bangkok and Metropolitan Areas
Authors: ประพัฒน์ โพธิ์สุ
Keywords: Grab
สั่งอาหาร
คุณภาพการบริการ
ภาพลักษณ์องค์กร
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
การตัดสินใจเลือกใช้
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ ภาพลักษณ์องค์กร และการสื่อสารแบบปากต่อปากที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชัน Grab ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นกลุ่มคนที่เคยตัดสินใจเลือกใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชัน Grab ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นเขตในจังหวัดกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เขตราชเทวี เขตห้วยขวาง และปริมณฑล ได้แก่ จังหวัดนนทบุรี และจังหวัดปทุมธานี เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่นรวม .945 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ และภาพลักษณ์องค์กร มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชัน Grab ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนการสื่อสารแบบปากต่อปากไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชัน Grab ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
This research was conducted with the aim of studying the influences of service quality, corporate image, and word of mouth communication that influencing the decision to use food delivery service through the Grab application in Bangkok and metropolitan areas. The sample used in the study is from a population of 400 people that previously decided to use to food delivery service through the Grab application in Bangkok and metropolitan areas by using multi-stage sampling method. People were divided into districts of Bangkok: Ratchathewi and Huai Khwang, and metropolitan areas: Nonthaburi and Pathumthani province. A questionnaire was used, with a total reliability of .945 and a validity check of content from experts. The descriptive statistics in the analysis were percentage, mean, and standard deviation and inferential statistic was multiple regression analysis. The results indicated that service quality and corporate image influence the decision to use food delivery service through the Grab application in Bangkok and metropolitan areas at the statistically significant level of 0.05. However, word of mouth communication did not influence the decision to use food delivery service through the Grab application in Bangkok and metropolitan areas.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2564
Advisor(s): ดร.ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4843
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prapat.posu.pdf3.28 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback