DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4841

Title: อิทธิพลของการใช้กลยุทธ์การตลาดผ่านบุคคลที่มีชื่อเสียงที่ส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าตราสินค้าของผู้ใช้เครือข่าย AIS ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence of marketing strategies using the celebrity to affecting Brand equity from AIS users in Bangkok
Authors: พรรณรายณ์ กันทะจิตร
Keywords: บุคคลที่มีชื่อเสียง
เอไอเอส
คุณค่าตราสินค้า
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความคิดเห็นต่อกลยุทธ์การตลาดผ่านบุคคลที่มีชื่อเสียง เพื่อศึกษาระดับการรับรู้คุณค่าตราสินค้า และศึกษาอิทธิพลต่อกลยุทธ์การตลาดผ่านบุคคลที่มีชื่อเสียงที่ส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าตราสินค้าของผู้ใช้เครือข่าย AIS ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างในที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่เคยใช้เครือข่าย AIS จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัว อย่างแบบสะดวก และโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สมการถดถอยอย่างง่ายและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง โดยมีอายุระหว่าง 21– 30 ปี มีสถานภาพ โสด และมีการศึกษาในระดับปริญญาตรี หรือ เทียบเท่า ประกอบอาชีพ นักเรียน/นักศึกษา และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท สมาชิกในครอบครัวมี 4 - 6 คน คน ซึ่งโฆษณาที่มีลิซ่า (Black Pink) เป็นพรีเซ็นเตอร์มีการพบเห็นมากที่สุด และลิซ่า(Black Pink) เป็นบุคคลที่มีชื่อเสียงที่มีคนชื่นชอบมากที่สุด ผู้ที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจใช้บริการเครือข่าย AIS คือ ครอบครัวซึ่งเหตุผลที่เลือกใช้บริการ คือ ความเร็วของการใช้ข้อมูลผ่านระบบ 4G/5G บริการที่ใช้ในปัจจุบัน คือ SIM 4G/5G ซึ่งมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยครั้งละ 300 - 499 บาทต่อเดือนโดยมีประสบการณ์ในการใช้บริการเครือข่าย AIS 3 - 4 ปี และเห็นสื่อโฆษณา AIS 5G มากที่สุด ช่องทางในการรับข่าวสารคือ TV และความถี่ที่เห็นโฆษณา 1 - 2 ครั้ง / สัปดาห์ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การใช้กลยุทธ์การตลาดผ่านบุคคลที่มีชื่อเสียงส่งผลต่อการรับคุณค่าตราสินค้าของผู้ใช้เครือข่าย AIS ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความน่าไว้วางใจ ด้านความเชี่ยวชาญ และด้านความดึงดูดใจส่งผลต่อการรับคุณค่าตราสินค้าของผู้ใช้เครือข่าย AIS ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The purposes of this study were to study opinions on Influence of marketing strategies using the celebrity, to study The level of Brand equity and to study influence of marketing strategies using the celebrity to affecting Brand equity from AIS users in Bangkok. The sample of this study was 400 user by using convenience sampling and questionnaire as data collection tools. Statistics for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, simple regression and multiple linear regression.The results of this study indicated that most respondents were female, aged between 21 - 30 years. They had single status graduated bachelor’s degree or equal. The occupation was students/university. There was average income from 20,001 to 30,000 Baht per month. There were 4 to 6 family members. Lisa Black pink is a presenter that people have seen the most. Lisa from Black Pink was the famous person that people liked the most. A group of people that was influent on decision making to use AIS was family. The reason that selected AIS service was velocity of using data 4G/5G system. The service was SIM 4G/5G. There was average expense from 300 - 499 Baht per month. The experience of using AIS service was from 3 to 4 years. they watched advertising of AIS 5G. The Channel of receiving news was TV. The frequency of seeing advertisement from 1 to 2 times/week. The results of hypothesis testing show that the total Influence of marketing strategies using the celebrity to affecting Brand equity from AIS users in Bangkok Expertise Trustworthiness and Attractiveness using the celebrity to affecting Brand equity from AIS users in Bangkok at a statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4841
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phannarai_kant.pdf4.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback