DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4837
|
Title: | ทัศนคติ คุณภาพการบริการ และส่วนประสมทางการตลาด ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ ใช้บริการ 7-Delivery ของเซเว่น อีเลฟเว่น ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล |
Other Titles: | Attitude, service quality, and marketing mix affecting decision making for using 7-Eleven’s 7-Delivery in Bangkok and metropolitan area |
Authors: | เจนจิรา แสงสุ่ม |
Keywords: | ทัศนคติ คุณภาพการบริการ ส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจใช้บริการ บริการ 7-Delivery |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ทัศนคติ คุณภาพการบริการ และส่วนประสมทางการตลาด ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ 7-Delivery ของเซเว่น อีเลฟเว่น ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือประชากรที่เคยใช้บริการ 7-Delivery ของเซเว่น อีเลฟเว่น ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม มีค่าความเชื่อมั่นรวม 0.98 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20–30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001–20,000 บาท มีความถี่ในการใช้บริการร้าน 7-Eleven และ บริการ 7-Delivery จำนวน 1-3 ครั้ง/สัปดาห์ โดยส่วนใหญ่ใช้บริการ 7-Delivery เพื่อเลือกซื้อสินค้าประเภทอาหารพร้อมทาน จากสถานที่ทำงาน และมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้ง 101-200 บาท
ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ทัศนคติ คุณภาพการบริการ และส่วนประสมทางการตลาด ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ 7-Delivery ของเซเว่น อีเลฟเว่น ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 The objective of this research was to study attitude, service quality, and marketing mix affecting decision making for using 7-Eleven’s 7-delivery in Bangkok and metropolitan area. The sample used in this study was from people who used to use the 7-Eleven's 7-delivery service in Bangkok and metropolitan area. The sample was obtained by using purposive sampling method of 400 people. The study instrument was a questionnaire. The total reliability Coefficient was 0.980. The statistic for data analysis was descriptive statistics consisted of percentage, mean, and standard deviation. Besides, the inferential statistic used in the hypothesis testing was multiple regression analysis.
The study finding showed that most of the sample was females 20-30 years of age who work as private company employees and the average monthly income 10,001-20,000 baht. There is a frequency of using 7-Eleven stores and 7-delivery services 1-3 times/week. Most of them use a 7-delivery service to buy ready-to-eat food products from the workplace and the average cost per time is 101-200 baht.
The results of hypotheses testing showed that attitude, service quality, and the marketing mix affected the decision to use 7-Eleven's 7-delivery service in Bangkok and metropolitan area at the statistical significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Subjects: | เซเว่น อีเลฟเว่น บริการจัดส่งสินค้า ร้านค้าปลีก ร้านค้าสะดวกซื้อ พฤติกรรมผู้บริโภค |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4837 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|