DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4825

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการใน Application Food Panda ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix factors (7C’s) affecting decisions of customers to use the service of Foodpanda Application in Bangkok.
Authors: สุจิตรา ใจเอื้อ
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C's))
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
แอปพลิเคชัน
Marketing Mix Factors (7C’s)
Decision Making in Using Service
Application
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา รูปแบบการตัดสินใจการใช้บริการธุรกิจ Food Delivery ศึกษาความคิดผู้บริโภคต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C's) และวิเคราะห์วิเคราะห์ความมีอิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C's) กลุ่มตัวอย่างคือ ลูกค้าที่เคยใช้งาน Application Food panda จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย มีค่าความเชื่อมั่น ทั้งสินคือ 0.930 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงจากผู้ทรงคุณวุฒิสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ Multiple Regression ผลวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ คือ เพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี มีสถานภาพโสด การศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพเป็นพนักงานรัฐวิสาหกิจ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 10,001 – 20,000 บาท มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 1-3 คน และอาศัยอยู่คอนโดมิเนียม นอกจากนั้นยังพบว่า ความคิดเห็นที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ โดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด ระดับการตัดสินใจเลือกใช้บริการ โดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด และจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7C’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และเมื่อพิจารณาปัจจัยย่อยพบว่า การเอาใจใส่ดูแล ความสบาย ความสะดวก คุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ ความสำเร็จในการตอบสนองความต้องการ ต้นทุน การติดต่อสื่อสาร ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการใน Application Food panda ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of the study were to (1) investigate the decision making in using the service of Food Delivery; (2) to explore the thoughts of consumers towards marketing mix factors (7C’s); (3) to analyze the influence of marketing mix factors of consumers (7C’s) The sample group for this study was a total of 400 consumers who had used the service of Food Panda, with questionnaires serving as the research method. The confidence interval was 0.930 and the validity was evaluated by professionals and experts. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, and multiple regression. The results revealed that (1) the majority of the respondents were females between the ages of 21 and 30, bachelor's degree or equivalent; (2) the majority of the respondents worked for a state enterprise; (3) the average monthly income of the majority of the respondents was 10,001 – 20,000 baht; and (4) lived in condominiums with 1-3 family members. Aside from those results, the researcher discovered that the perspectives of consumers towards the marketing mix factors (7C’s) at the highest level. According to the hypothesis, decisions to use the Food Panda Application service in Bangkok were statistically significant at the 0.05 level. When minor factors were considered, the researcher discovered that quality, convenience, worthiness, prices, ease of communication, and satisfaction influenced consumers' decisions to use the Food Panda Application in Bangkok, which was statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4825
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sujita_jaia.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback