DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4824

Title: ภาพลักษณ์องค์กร ความเชื่อมั่นและความคาดหวังในคุณภาพการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีของผู้ประกอบการในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Corporate Image, Confidence, and Expectation in Service Quality That Influences the Decision to use The Audit Firm's Services in Bangkok
Authors: นราทิพย์ จักษุบท
Keywords: ภาพลักษณ์องค์กร
ความเชื่อมั่น
ความคาดหวังในคุณภาพการให้บริการ
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Corporate Image
Confidence
Expectation in Service Quality
Decision to Use
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภาพลักษณ์องค์กร ความเชื่อมั่นและความคาดหวังในคุณภาพการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีของผู้ประกอบการในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างประชากรใช้ศึกษาเป็นผู้ประกอบการ คือ เจ้าของธุรกิจ ผู้จัดการบัญชี ทั้งที่เคยใช้ และไม่เคยใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อถือได้รวม .942 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย โดยมีช่วงอายุระหว่าง 31–40 ปี การศึกษาอยู่ในระดับปริญญาโท มีอาชีพเป็นเจ้าของธุรกิจ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนระดับ 50,001–100,000 บาท ระยะเวลาในการดำเนินธุรกิจอยู่ระดับตั้งแต่ 3 – 10 ปี ลักษณะธุรกิจเป็นธุรกิจบริการ ค่าธรรมเนียมในการสอบบัญชีอยู่ระดับ 10,001 – 50,000 บาท และใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีในกรุงเทพมหานคร จากการศึกษาโดยการใช้สถิติสมการถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ความคาดหวังในคุณภาพการให้บริการที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีของผู้ประกอบการในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านภาพลักษณ์องค์กรและปัจจัยด้านความเชื่อมั่นไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสำนักงานสอบบัญชีของผู้ประกอบการในกรุงเทพมหานคร.
This study aimed to study the corporate image, confidence, and expectation in service quality that influence the decision to use the audit firm's services. In Bangkok, the population samples were studied as entrepreneurs, namely business owners, and account managers who previously used and never used audit office services in Bangkok, using a purposive sampling method of 400 people. The questionnaires were self-administered with .942 total reliability and the validity of the content was checked by experts. The statistics used for data analysis were descriptive statistics include percentage, mean, standard deviation, and referenced statistics is multiple regression analysis. Most of the respondents are males, with an age range between 31-40 years. The education is at the master's level, business owner, average income per month 50,001-100,000 THB. The duration of business is 3-10 years. The nature of business is a service business. The audit fee is at the level 10,001-50,000 and uses the audit office in Bangkok. According to multiple regression analysis, it was found that the expectation of service quality significantly influenced the decision to choose the audit office of entrepreneurs in Bangkok at the statistical significant level of 0.05. The corporate image and confidence factors had no influence on entrepreneurs' decision to use the audit firm's services in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4824
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
naratip_juks.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback