DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4813

Title: อิทธิพลของคุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคา ภาพลักษณ์และบรรยากาศของร้านกาแฟพรีเมียมต่อความพึงพอใจและความตั้งใจบอกต่อของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influences of Service Quality, Price Fairness, Image and Atmosphere of Premium Cafés on Satisfaction and Word-of-Mouth Intention of Consumers in Bangkok
Authors: ฐิติรัตน์ กลับกลาย
Keywords: คุณภาพบริการ
ความยุติธรรมของราคา
ภาพลักษณ์และบรรยากาศ
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจบอกต่อ
ร้านกาแฟพรีเมียม
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคา ภาพลักษณ์และบรรยากาศของร้านกาแฟพรีเมียมต่อความพึงพอใจและความตั้งใจบอกต่อของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงตรงแล้วเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คนได้จากการเลือกแบบสะดวก เป็นผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เคยใช้บริการร้านกาแฟพรีเมียม ใช้สถิติเชิงพรรณนาและการวิเคราะห์แบบวิถีการถดถอยเชิงพหุที่นัยสำคัญ .05 ในการวิเคราะห์ข้อมูลและตรวจสอบสมมติฐาน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 20-29 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีทำงานในองค์กรเอกชน มีรายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ความยุติธรรมของราคา ภาพลักษณ์และบรรยากาศของร้านกาแฟส่งผลทางบวกต่อความพึงพอใจ และความยุติธรรมของราคา ภาพลักษณ์ และความพึงพอใจส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจบอกต่อของผู้บริโภค
The purpose of this research was to study influences of Service Quality, Price Fairness, Image and Atmosphere of premium cafés on Satisfaction and Word-of-mouth Intention of consumers in Bangkok by utilizing quantitative research approach. A group of 400 consumers who had visited premium cafes was selected by convenience as research samples. Descriptive statistics and multiple regression analysis at .05 significance level were applied analyzing data and testing hypotheses. Results reveal that the majority of respondents are female, aged 20-29 year, holding Bachelor’s degree, working in private organizations with average monthly personal income ranged 20,001-30,000. Results from hypothesis testing indicate that Price Fairness, Image and Atmosphere of premium cafés have positive effects on Satisfaction and Price Fairness, Image and Atmosphere of premium cafés and consumer Satisfaction have positive effects on Word-of-mouth Intention of consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านกาแฟ
ร้านกาแฟ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ความพอใจของผู้บริโภค
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4813
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thitirat_klab.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback