DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4810

Title: ความมีอิทธิพลของกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดผ่านเฟซบุ๊ก (Marketing communication via Facebook) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ โรงเรียนดนตรียามาฮ่า สุพรรณบุรี ของผู้ปกครองกลุ่มลูกค้าใหม่
Other Titles: Influence of Facebook marketing communications on service decisions Yamaha Music School Suphanburi of the parents of the new customer group
Authors: ณัฐตชา จันทกลัด
Keywords: การสื่อสารทางการตลาดผ่านเฟซบุ๊ก
เนื้อหาที่เข้าถึงได้ง่าย
การให้ข้อมูลและการสร้างความสนุกสนาน
การสื่อสารเฉพาะราย
การสื่อสารแบบปฏิสัมพันธ์
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาดผ่านเฟซบุ๊ก (Marketing Communication via Facebook) โดยมีปัจจัยการสื่อสารทางการตลาดผ่านเฟซบุ๊ก ด้านความสดใส ด้านเนื้อหาที่เข้าถึงได้ง่าย ด้านการให้ข้อมูลและการสร้างความสนุกสนาน ด้านการสื่อสารเฉพาะรายและด้านการสื่อสารแบบปฏิสัมพันธ์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ โรงเรียนดนตรียามาฮ่า สุพรรณบุรี ของผู้ปกครองกลุ่มลูกค้าใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ผู้ปกครองกลุ่มลูกค้าใหม่ โรงเรียนดนตรียามาฮ่า จ.สุพรรณบุรี จำนวน 172 ราย เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 36-40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาโท รายได้ครอบครัวต่อเดือน 50,001–70,000 บาท อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง และอยู่อาศัยในจังหวัดสุพรรณบุรี และจากการศึกษาพฤติกรรมการใช้บริการของผู้ปกครองกลุ่มลูกค้าใหม่ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ ใช้บริการครั้งแรก โดยใช้ระยะเวลาเฉลี่ยในการเรียนแต่ละคอร์ส 5-6 สัปดาห์ มีการจ่ายการเรียนแต่ละคอร์ส 5,001–10,000 บาทต่อคอร์ส โดยเลือกเรียนดนตรีประเภทขับร้อง ซึ่งก่อนใช้บริการได้มีการรับข้อมูลเกี่ยวกับโรงเรียนผ่านช่องทางออนไลน์ เช่น เพจเฟซบุ๊ก ซึ่งมักจะมาเรียน วันเสาร์-อาทิตย์ มีการรู้จักโรงเรียนจากค้นหาข้อมูลเอง เพื่อต้องการให้บุตรหลานของท่านใช้เวลาว่างให้เกิดประโยชน์ และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยวิธีการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ปัจจัยการสื่อสารทางการตลาดผ่านเฟซบุ๊ก ด้านความสดใส ด้านเนื้อหาที่เข้าถึงได้ง่าย ด้านการให้ข้อมูลและการสร้างความสนุกสนาน ด้านการสื่อสารเฉพาะรายและด้านการสื่อสารแบบปฏิสัมพันธ์ มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจใช้บริการ โรงเรียนดนตรี ยามาฮ่า สุพรรณบุรี ของผู้ปกครองกลุ่มลูกค้าใหม่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
This research aimed to study with the factors of marketing communication via Facebook. Vividness creation, accessible content, informative and entertaining, personalization communication, and interactivity communication. That affect the decision to use the service Yamaha Music School Suphanburi of the parents of the new customer group, the sample used was Parents, new customers Yamaha Music School, Suphanburi Province, total 172 students. The instrument was a questionnaire. The research results showed that most of the respondents Most of the respondents were male, aged between 36-40 years with a master's degree. Family income per month 50,001-70,000 baht occupation private company employee/contractor and residing in Suphanburi province and from studying the service behavior of parents of new customers most respondents Use the service for the first time the average duration of each course is 5-6 weeks. There is a fee of 5,001-10,000 baht per course for each course. Before using the service, information about the school was obtained through online channels such as the Facebook page, which often came to study.To want your children to use their free time productively. The data were analyzed by means of multiple regression analysis marketing communication via Facebook. Vividness creation, accessible content, informative and entertaining, personalization communication, and interactivity communication have a positive influence on service decisions Yamaha Music School Suphanburi of the parents of the new customer groups statistically significant.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: โรงเรียนดนตรี
โรงเรียนดนตรียามาฮ่า
ดนตรี -- การศึกษาและการสอน
การสื่อสารทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4810
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natacha_jant.pdf8.16 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback